Pixbo klara för Ligacup-final

Jag var imponerad av PW igår och tyckte de spelade riktigt bra. Såg äckligt bra ut i början av matchen men då skall man väl komma ihåg Warbergs oerhört täta schema och att de faktiskt vilade några av sina bästa spelare. Men de har fullgoda ersättare så det går inte att skylla på det. Men Wic släppte ovanligt mycket chanser mot sig, men när jag tänker efter så gör de faktiskt ofta det men med Sveriges bästa Sjögren i kassen så funkar det att spela så. Och med den vetskapen, så kan de lägga mer krut på sitt välkänt farliga anfallsspel. Det här har jag redan bloggat om tidigare...

Berra var riktigt bra. Bagarn riktigt stabil, Jon var kung i försvaret, Isaac jobbade för två men kanske att man kunde önska några fler avslut från honom. Joppe var grym, den enda jag var lite besviken på i början var Delborn som jag tyckte var osynlig. Ändå gjorde han två mål och blev vald till bäste spelare av Wic:s sektreteriat. De gjorde kankse som alla brukar göra och ser vem som gjorde flest poäng i protokollet. Inte för att Dellan var direkt dålig, men lite för osynlig bara... jag vet ju vad han kan. Runne hade för en gångs skull inte det där flytet och var riktigt tänd men tändningen riktades åt fel håll... bra av Anton och Rune att vila honom i tredje perran. Även om inte Runne håller med. Ta det på rätt sätt nu Runne, och visa att du skall spela med klubban istället. Mannen har varit Pixbos bäste forward genomgående i år på de matcher jag sett.

Matchref skrevs ihop igår under och efter matchen, som jag såg på plats. 1100 åskådare på en ligacup-match är ju riktigt bra. Kändes så rätt att komma till arenan som vimlade av folk. Det är såhär det skall vara VARJE match. Cred till borta-klacken oxå! ...som hade både flaggor och gastuta. Dalas kommentar var klockren: -"Det är ju fler fans än på hemmaplan ju". Nyqvist korrade i vanlig ordning, thanx!

Satt och pratade med en gammal landslagsspelare och Pixboit, nämligen Mathias Axelsson. Han har slitit ut spåret i Skatås och väger numera 15 kg mindre än när han spelade med Pixbo senast. Alla division ett och elitserielag borde slå den mannen en signal. Division två med för den delen. Bättre förstärkning får man leta efter. Jag hade gett rätt mycket för de handlederna.

Veteran-SM... inställt. Jag får återkomma när chocken lagt sig. Känns som någon slått undan benen på mig...

Kommentarer
Postat av: Göteborgaren

Jag tycker att du ska överklaga till förbundet Koppen! Eller bjud ner Spy Bar till götet och möt de där i ett inofficiellt SM. De kommer ändå att ta sig till finalen och det lär ju ni i Bräckan göra med...

2008-01-23 @ 20:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback