Förvirrad

Igår blev en sån där skönt stressig dag. En sån där dag när man helt plötsligt kommer på sig själv med att nästan ställa in disken i kylskåpet...

Upp med tuppen, jobba-jobba-jooohooobaaaa. Men ändå sticka ut och ränsa hjärnan i Skatås ihop med PT (Personal Trainer). Abu-dabi-Janne pressade mig ånyo till stordåd i spåret. det blåste storm och vi sprang 8:an baklänges. Nä, vi sprang inte baklänges men vi sprang åt fel håll på varvet. Det innebar stormbyar och uppförsbacke i början på varvet... vi stog nästan still kändes det som och vi var tvungna att likt en skridskoåkare på 5000 meter fälla överkroppen för att överhuvudtaget komma framåt. 38 minuter senare stog jag och hängde på bena och kunde knappt andas. Abu-dabi-Janne har en grym spurt...

Sen kom jag hem och landade, fick mat och hann med en tvätt och sen hann vi ner på Beowulf på Bergakungen. Bio alltså... Det var 98 platser i salongen och jag räknade till 15 stycken i salongen inkluderat mig och tjejen. Kan säga att det fanns rätt gott om benutrymme. Den animerade filmen var lite sådär halvbra tidsfördriv och mest impad var jag av animeringarna. Erika var mest impad av Beowulf, och ni som har sett filmen vet att han slåss naken... Kommentaren från Erika var lika klockren som Anders Svenssons skott mot Nigeria i VM; -"Du får nog gå på gym va?!" Samtidigt som jag såg hur hon dreglade över en animerad välsvarvad kropp. Livet är hårt ibland... ha ha. Men vänta bara. Träningen har ju numera kommit igång på allvar och jag och Skatås har förenats i nån slags symbios av skog och natur tillsammans med håll, andnöd och ångest.

Första passet med Bräckan blir nästa vecka. Jag skall försöka hinna hämta övergångspapper denna veckan. Kommer bli svårt att slita sig från kontoret de närmsta dagarna bara. Finns lite att göra kan man säga.

På söndag skall jag åtminstone hinna ner till Lisebergshallen och rapportera på hemsidan om matchen. Sen åker jag ner till Varberg på tisdag för att skriva om returmötet i Svenska cupen. Skall bli kul att se ett Västkust-derby igen. Dem kan man inte få för många av.

Kommentarer
Postat av: Fotbollsidiot

Är lite nyfiken på vilket Anders Svensson skott som du tänker på?

2008-01-17 @ 11:28:00
Postat av: Z

Menar målet i åttondelen mot Senegal naturligtvis... tack för noteringen!

2008-01-17 @ 13:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback