Cowboys och panikångest

I helgen har jag upplevt panikångest på riktigt. Det har känts helt hopplöst på jobbet, för att det varit för mycket och att vi inte skall hinna. Efter dagen idag så känns det bättre igen. Så det där glömmer vi fort...

Hann med att se, trots jobb både lördag och söndag, lite film i helgen. Jag har länge velat se Broke back mountain. Så det gjorde jag. Tyvärr levde den inte alls upp till förväntningarna. En film om två män som träffas när de vallar får på berget på somrarna och som blir kära i varandra. Man får följa dem på sina årliga vallningar och följa deras liv på "hemmaplan", där de gifter sig och lever med sina fruar. En gripande historia kunde det varit men filmen känns bara seg. Det är fårvallning och mycket fina miljöbilder.... men om fina miljöbilder är det man kommer ihåg av en film så har man väl misslyckats va? Ungefär som att säga om någon att jo... visst... hon är snäll. (läs: skitful men ändå trevlig). Ja ni fattar...

Broke back fick inte mig att må bättre tyvärr. Så är det.

Själv är jag känd för att vara snäll....

Pixbo Wallenstam lirar ligacup-final idag. Har ju inte fyrans sportkanal, så jag får läsa hur det gick istället. Jag håller tummarna för rödrävarna hur som helst.

...en annan åsikt om mig är att jag är pålitlig... helvete... är jag så ful alltså?!?


Kommentarer
Postat av: Göteborgaren

Äntligen kan man glida ner till lisebergshallen och kolla in rävarna lira. För det är först nu, som världens bästa "next-coming-star" (Kim Nilsson håller med) debuterar. Han var dock ofin att först göra det på bakgården i div.2 (läs: askims sporthall) och sedan uppe i Umeå. Nu kommer det att målas och liras i hallen. Härligt!

*Martin Östholm

2008-01-29 @ 18:38:26
Postat av: Zellén

visst blir Östholm en injektion i laget. Det ser riktigt lovande ut framöver...

2008-01-31 @ 07:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback