Technogetingar i Båstad

Båstad Outdoor Open blev som vanligt en helg med en massa sjuka händelser och som vanligt är det många skratt. Jag fick åka med Koppen och dela rum med honom. På hotell Riviera, om man nu kan kalla det för ett hotell, fick vi våra rum. Det var standard modell lägre med duschen i garderoben. Helt sjukt. En duschkabin var inklämd där det borde vart en garderob och från duschen klev man rätt in i rummet. Ett handfat satt på utsidan mot en vägg och toaletten var i ett eget rum.

Jag känner många av lirarna i Lindome sen gammalt. Vi har mötts genom åren i klassiska möten mellan Pixbo och Mölndal bland annat. Däremot var det en hel del nya profiler man fick lära känna. Jag har bara hört Koppens historier tidigare om detta galna gäng, men nu fick jag alltså ta del av det live. Vad skall man säga. Skönare gäng får man leta efter.

Det var 100 bärs, det var rosé, vi hade inbakat hår... vi stekte.

Vet inte om ni hört låten? "Stå upp för Avenyn" eller nåt sånt tror jag den heter... Har ni gjort det fattar ni skämtet.

På Riviera fanns det en bra sak. Balkongen/terassen på andra våningen var tillräckligt stor att inhysa hela gänget. Det mer än vanligt lyhörda hotellet fick tyvärr lyssna på techno i några timmar och om det var det som fick getingarna att helt tappa kontrollen vet jag inte. Koppen fick inte mindre än tre getingstick även om "PP" a.k.a. Pålsson låg bakom ett, när han tryckte en snusdosa på getingen som satt på Koppens mage.

Torsdag och fredag hamnade vi på Peppes. Stället med förmodligen Sveriges mest arbetsskygga servitriser. Jag har nog aldrig varit med om så dålig service på ett svenskt hak. Skrämmande att se faktiskt. Det kunde ta en halvtimme från det att man beställde till att man faktiskt fick in ölen. Det kunde gå en halvtimme innan man ens såg till servitrisen, så man kunde fråga var ölen var. Man fick gå till baren och fråga och där stog servitrisen och vek servetter eller nåt. Helt sjukt.

På fiket mitt emot Peppes köpte jag frukost en dag. I disken låg mackor uppradade och en liten brioche, i storleksklassen en halv toast, med brie gick på 35. Jag tog den med brie och salami och bad om en ramlösa. Jag tog upp 60 spänn och tänkte att det borde täcka kostnaden. Döm om min förvåning när tjejen bakom disken sa:
- Det blir 82 kronor.

- Va? Vänta nu... Vad kostar drickan, sa jag och försökte få ihop kostnaden i huvudet.
Tydligen var salamin oerhört dyr och mackan låg på 55 kr. Jag tror fortfarande att jag blev blåst. Men som Svensk jag är, så klagade jag inte. Istället lovade jag mig själv att aldrig mer köpa frukost på det stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback