21 aug, kl. 17.51, Mix megapol

Har haft en rätt hektisk dag idag. Började med att åka in på kontoret och fixa lite med mitt sista projekt. 1,5 timme senare stängde jag ner pc:n och åkte till nästa jobb. Har suttit och skrivit floskler om innebandyklubbor på Reichen sport. Jag har typ skrivit att skaftet har en revolutionerande flex och gör dig till en bättre innebandyspelare... ja ni hajar va? Tror att jag förbrukat alla floskler för några månader framåt...

Jag hann med 2 timmar skrivande och dessutom klämde jag in några mail för mitt riktiga jobb. Sen ringde jag PT och slet med mig träningsväskan för lite rehab på Skatås gym.

Det är konstigt, men varje gång jag tränar på gymmet så kommer jag att tänka på Amy Winehouse. Ni har väl hört Rehab antar jag?

They tried to make me go to rehab but I said 'no, no, no'
Yes I've been black but when I come back you'll know know know
I ain't got the time and if my daddy thinks I'm fine
He's tried to make me go to rehab but I won't go go go

Nu är det väl kanske inte samma typ av rehab vi pratar här... men jag känner mig ändå lite ihopkopplad med Amy. Hon är i dålig form, jag är i dålig form. Vi har nåt där... hmmmm

Innan jag lyckades få med mig PT upp till gymmet, så lurade han upp mig på en kaffe. Jag borde anat något men det slog mig inte förrän han på sitt lite sävliga frånvarande men ändå aktiva sätt, frågade mig om jag kunde nåt om data.
-Jo visst, sa jag. Jag jobbar ju data!

Han hade strul med datan. Nåt med mailen som inte funkade. Jag fick inte heller ordning på det, så jag fick istället lära honom hur man tog en skärmdump och hur ctrl-c och ctrl-v funkade. Jag är ju expert va... något som Janne uppenbarligen inte är... på data alltså.

Nån halvtimme senare så kom vi ändå iväg och det blev rehab, no no no. Diverse bakside-övningar varvat med sit ups. Skitkul, skitspännande, skitintressant, skit!

Efter gymmet styrde jag tillbaks mot Norra Gubberogatan för lite mer floskler men fastnade i att lägga upp min cv på en rekryteringssite och ringa lite referenser. Tiden gick fort och nästa anhalt var Hulta. Det var då det hände. Se rubriken för exakt tidpunkt. Jag satt och växlade på radion och försökte hitta någon kanal och fastnade på Mix megapol. Då hände det.... Årets första reklam för julbord äntrade etern 17.51. Jag var bara tvungen att lägga tidpunkten på minnet. Jag tittade på klockan och ja... det stod den 21:e augusti. Vad i hel....? Vad händer? Vad hände med att leva i nuet? Jag ska ringa och boka imorgon. Eller kanske inte ändå. Helt sjukt var det.

Det hanns med 8 hål tack vare att Henke "hole-in-one" Nilsson och jag kryssade lite mellan hålen. Det var riktigt mycket folk som kommit på den smarta idén att åka upp denna kvällen. Nilsson berättade att han på KM (Hulta då förståss) faktiskt hade slagit en hole-in-one. När han sen skulle handla champagne i klubbhuset, så visade det sig att restaurangen inte hade champagne. Hur kan man inte ha det? Nu blev jag lite besviken på min hemmaklubb. Tur att man inte slagit någon då... ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback