Pixbo nära men ändå inte.

Trots 3 - 1 och ett disciplinerat spel så föll korthuset ihop i andra perioden. Det byggdes upp igen men på slutet hade Warberg mariginalerna på sin sida. Wic kändes hela tiden starkare och kunde prestera målchanser på egen hand. Pixbo låg och lurade på kontringar, vilket de gjorde väldigt bra och så kan man oxå skapa målchanser. Men jag tyckte Wic var det bättre laget och känslan var hela tiden att de skulle reda ut det. Hoppas att Pixbo kan vända på torsdag. Då tänker i alla fall jag vara på plats.

Reffet från Sparbankshallen hittar ni
här.

Nästa match är något vktig. En seger för Pixbo, och matchserien lever. Jag tror Pixbo har en 50/50 chans i Lisebergshallen men bara 30/70 i hela matchserien. Skulle de lyckas slå ut Warberg, tycker jag man har gjort en fantastisk insats. Och helt ärligt, så tittar man på gubbe för gubbe så har Pixbo ett bra lag. Det gäller bara att få med sig de där kända mariginalerna. Spännande hur som helst.

Se till att gå på matchen på torsdag. Det kommer garanterat bli underhållande och spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback