Jag är Laktostolerant

...men jag är grymt trött på att se Warberg slå Pixbo. Den här gången var det dessutom i sudden efter att Pixbo gjort en ny bra match. Men Sjögren i målet och Magnus Svensson som avslutare kan göra vilket lag som helst till svenska mästare. Det känns som att 2 - 0 är omöjligt att ta igen, speciellt som Warberg bara har förlorat en match i Superligans grundspel. Vänder man på detta, så skall jag springa Göteborgsvarvet!

Det är annars mitt stående nyårslöfte... att jag inte skall springa det i år heller alltså.

Robban var bra idag igen. Han bryr sig liksom inte om hur det ser ut i matchen, han bara jobbar på. Något för alla bortskämda dataspelande ungar att titta på och ta efter. Ett föredömme på plan och Robban har varit genomgående bäst framåt i matcherna mot Warberg. Runne rörde inte bollen många gånger, men stänkte dit ett mål. Vanne kom in och äntligen började det bli lite fart på saker och ting. Östholm gav en dimension till åt uppspelen och trampar bara Pixbo på i match tre så blir det reducerat i matchserien. Får man bara hål på Sjögren och kan Ågren höja sig en nivå till så kan det det bli åtminstone en match till i Lisebergshallen. Jag skall åtminstone ner och heja fram gubbarna i Varberg.

Sent reff idag. Det hittar ni på
www.pixbo.se. Reffet är inte upplagt än, så ni får öppna det själva.

Quists backhandspassning till Robbans 6 - 6 mål, Svenssons kontring i sudden, Runnes passning till Vannes 3 - 4. Det fanns mycket ögongodis i dagens match. Riktigt händelserik match för att vara slutspel tycker jag. Kul som fan att gå på innebandy. Om nu bara Pixbo kan vinna en fight oxå, så blir det här ännu roligare.

Kommentarer
Postat av: Erra

Jag är inte alls trött på att se det resultatet.

2008-04-04 @ 11:44:34
Postat av: Göteborgaren

In med Jurkan i målet på måndag.

2008-04-04 @ 18:24:20
Postat av: zellen

Erra, jag vet vad du vill. Får hålla med, Wic är värt en guldmedalj i år. Men jag tror fortfarande på mirakel. Ska se Pixbo få en seger nere i Varberg på måndag åtminstone. Runne, 2+1. Joppe har varit bra, behåll honom i målet!

2008-04-06 @ 00:33:11
Postat av: Göteborgaren

Joppe har släppt in 12 mål på två matcher. Man måste våga i ett slutspel och framförallt bryta mönster när det går trögt.

2008-04-06 @ 13:48:48
Postat av: Erra

Jag tycker faktiskt Joppe har varit helt ok, inga direkta tavlor. Jurkan var däremot usel i sista seriematchen mot Wic. Så dålig att jag undrade om Joppe var skadad, så dålig att jag sa att jag kunde gjort det lika bra själv. Ok, några veckor har gått, han kan ha haft en dålig dag, och det kan vara rätt att chansa, men för mig är det ett sämre alternativ...för Pixbo kanske jag skall betona.

2008-04-06 @ 18:42:40
Postat av: Göteborgaren

Vi får se hur Aga gör imorgon. Det är ett alternativ till att förändra matchbilden i alla fall. De måste göra förändringar för annars så kan de lika gärna skicka gratulationshälsning redan ikväll.

2008-04-06 @ 19:46:13
Postat av: Hallvardtilda

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback