Grattis Oliver

Igår var jag hemma hos syrran för att gratulera min gudson. Oliver fyllde tre år och fick en lastbil modell större av mig. Han packade in större delen av sina leksaker på flaket och den verkade vara godkänd. Jag hade mest lust att lägga mig ner och leka med den själv. Var helt fascinerad av bilar hela min uppväxt. Jag kunde sitta i timmar och rulla mina bilar fram och tillbaks. Helt uppslukad av hur bilarna tog sig fram.

Igår var det även premiär på Åbys parkering. Alfan fick bekänna färg:

image32


Ser ni en silvrig Alfa på vägarna med en grön skylt på, så se upp! Nu har lektionerna börjat. Igår var det växlingslektion och vi hann upp till treans växel och även backen. Gick över förväntan. Inte en buckla i bilen så långt ögat når.

Kände av fotbollen från i tisdags. Inte den på tv:n då utan BK Botta Matts training camp. Grusplanen var väldigt mjuk och jag kände mig stel i utsidan på foten, lite som en vrickning. Men något mer än lite ömhet känner jag inte så idag är det Skatås som gäller igen. Måste få de där 5 - 6 passen i kroppen så jag kommer över tröskeln.

Täby - AIK ikväll. Jag ska inte se matchen men tror på att Täbys slutspelsflyt nu tar sin ända. De kommer alltid tillbaks och likt en katt med nio liv, så lyckas de ta sig ur prekära lägen gång efter annan men ikväll så är det stopp. Tror jag. Ska jag gissa så tror jag på 6 - 4 i AIK-favör. 

 Såg inte några champions league-matcher igår men efter Liverpool - Arsenal, så hade jag bara blivit besviken ändå. Vilken match! Trots min uttalade förtjusning för Italien så är jag den förste att erkänna hur tråkig Serie A kan vara stundtals. Premier League kan väl i och för sig också bjuda på tjongfotboll men topplagen har en fart och en inställning som vida överträffar Italien. Att tippa slutsegraren i årets Champions league är ju helt omöjligt.

Jag hoppas på Barcelona faktiskt. Alla fokuserar så på de engelska lagen men Barca är ju inte direkt kattskit. Har alltid gillat Barcelona. Synd att inte Henry fick möta sitt gamla lag i final men man kan ju inte få allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback