Grattis Göteborg!

...för alla här heter ju som bekant Glenn. Jodå, det är Glenn och Allan som har namnsdag idag.

Fick lite intressanta siffror från säker källa om SM-finalen.
310 000 tittare hade finalens avslutande del. Över 1 miljon tv-tittare över hela säsongen och ett genomsnitt på 1450 åskådare i hallarna (1906 om SM-finalen räknas in). Då pratar vi de tv-sända matcherna om ni inte förstog det.

Det är riktigt kul att siffrorna stiger. Förra året hade SVT 170 000 åskådare. Jag tror på ännu fler nästa år. Ett bra första år för fyran och framför allt för innebandyn får man ju konstatera.

Att sen vissa nissar inte fattar att grunden till mycket av detta ligger i att ha en fast finalmatch och möjligheterna att göra något stort av den är beklagligt. Sluta stirra på saker som inte passar er till 100 % just nu och se till det stora hela. Innebandyn är ju något vi alla vill skall växa.

Gjorde debut igår på golfbanan. Var ju bara tvungen att utnyttja det underbara vädret till nåt vettigt. Var tidigt tidigt på jobbet och stack tidigt tidigt ifrån det samma. Plockade upp ett stycke Nilsson i Mölnlyckes förorter och tog vägen via Landvetter flygplats, där Nilssons nya stekheta drivare just flugits in. Med ny adrenalinpinne så rullade vi in på Herrgårdens ägor och signade upp oss på den tomma startlistan.

Jag var tvungen att slå ett femtontal bollar först, för jag har inte hållt en klubba sen Golf Punk-eventet. Det kändes inte helt åt helvete, så vi gick upp till starten. Henke peggade upp och slog sitt första slag med Nike-klubban. (Den nya). Kan väl säga att det var dagens bästa slag utan tvekan. Den var lång, rak och löjligt bra. Själv mjukade jag ut en järn 3:a. Det var nog det enda jag gjorde bra på den par 4:an. 8 slag senare trillade bolluslingen i och min golfsäsong var igång.

Nu gick det inte så illa hela rundan. Utslagen funkade rikgtigt bra och jag hade en eagleputt på 8:an. Den blev i och för sig ett par men visst hackade spelet lite här och där. Inte så konstigt på första rundan. Henke gick på 4 över par och jag hade 26 slag sämre... 102 slag. 22 poäng med mina 12 i hcp. Något ojämnt skulle man väl kunna konstatera. Men oj vad skönt att vara på banan. Det dröjer nog inte så länge till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Karstennicoline

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback