Mycket vill ha mer

Jag säger bara Roman Abramovich! Vilken hjälte! Man kan inte annat än imponeras över karlns förmåga att bränna halvskumma ryska oljepengar. Hatten av för Roman. Läste i Gazzettan att han har beställt en liten ny privatjet, där han kan flyga vart han vill med sina närmsta 850 polare. (Jag har samma problem som Roman, hur fan skall jag transportera mina närmsta hundra polare...) Senaste inköpet av oligarken är en Airbus A380 som går lös på i runda slängar 320 miljoner euro.

Som om det inte är nog så har stackars Roman inte den största yachten och åtminstone två tidigare yachter (på vardera 115 och 86 meter) är tydligen inte nog. Han har även beställt en till liten eka med ruff på 168 meter. Ruffen innehåller för övrigt en biograf, en pool och en privat ubåt. Man kan även landa på två olika ställen med helikopter uppe på ruffen. I en artikel som beskrver just detta påstås det att bara en full tank kostar runt 120 000 dollar. Tycker faktiskt det är svagt av Roman att inte planera in en landningsbana för sin nyinköpta A380. Men det kommer väl snart...

Själv funderar jag på om jag har råd att ta en hotellnatt i Malmö om en månad... Fan, jag måste bo i fel land och befinna mig i helt fel bransch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback