Efter midnatt kommer demonerna

Helgen har varit den perfekta avslutningen på den stökigaste och jobbigaste veckan i mitt liv. Sitter i min lya som numera har tre stackars växter som lämnats kvar av min kära f.d. flickvän. Hon flyttade ut idag och jag höll mig borta hela dagen för att jag inte orkade se när hennes grejor bars ut. Ut ur lägenheten och ut ur mitt liv. Det blir liksom så påtagligt. Igår hjälpte jag henne att packa saker och bar ner en del i källaren. Jag bar tre lådor, grät en kvart och så tog jag tre lådor till. Helt sjukt. Kände mig som en liten barnunge. Sen åkte vi och hyrde en film.

Fattar ni? Nej, inte jag heller... det kändes som vi fortfarande var ihop, med bara en liten detalj som inte riktigt stämde, att hon faktiskt var på väg att flytta. Imorse kom allt tillbaks till mig och jag bröt ihop. Låg och grät i hennes famn och sen torkade jag tårarna och begav mig ut. Jag gav mig ut på stan med en polare för frukost och visste att när jag skulle komma hem senare på kvällen så skulle det vara tomt. Jag hann med:
-frukost,
-En sväng till Lisebergshallen för att se Barbarernas comeback.
-Titta på Milans femtielfte oavgjorda seriematch
-middag hos päronen.

Och ja, det var tomt när jag kom tillbaks. Ringde in en annan polare som kollade en film med mig och nu skall jag gå och lägga mig och brottas med demonerna. Det är ingen kul uppgift men det måste göras. Jag tror herr Scocco sammanfattar det hela bäst:

det regnar på hjärtats trottoarer ikväll
det lyser inte i några fönster
och tårarna som trillar ner på bordet
bildar små märkliga mönster

(ref) här sitter han då i hela sin prakt
kungen av ingenting
efter midnatt kommer demonerna
och sätter sig runt omkring

här sitter prinsen med blåa ögon
han som kunde alla rätta svaren
nu är han kungen av ingenting längst därinne i baren

i detta märkliga land kallat ensamhet
är det aldrig nån som hälsar på
ja dom bara tittar snabbt in genom dörren
säger "hej hur mår du" och sen måste dom tyvärr gå

(ref) här sitter han då i hela sin prakt
kungen av ingenting
efter midnatt kommer demonerna
och sätter sig runt omkring

ja, för drottningen hon rymde, nu bor hon i ett annat slott
här sitter kungen av ingenting och skålar för den tid som gått
det var inte så många år sen han tyckte att han visste allt
om du ställde hundra frågor så svarade han tusenfalt

(ref) här sitter han då i hela sin prakt
kungen av ingenting
efter midnatt kommer demonerna
och sätter sig runt omkring

Jösses vad djupt det där blev. Men jag är lite lätt fragil för tillfället och det måste man ju låta sig vara... imorgon skall jag ta ut min frustration på planen istället då jag (äntligen) får debutera på planen i b-laget. Vi möter Marstrand i Kungälv. bara nån halv km från min kära f.d. flickväns nya hem. Så oerhört passande.


 Idag är första dagen på mitt nya liv. En klyscha så sann som någon. Tur man kan gräva ner sig i jobb och träning för att kunna tänka på annat ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback