Ny tv-match, mer gratismat.

Det här börjar snart bli nån dålig vana. Hänga på sponsorträffar och snika till sig gratismat. Men gratis är ju som alla säger gott. Eller hur?! Efter att ha stuckit lite tidigare från jobbet än vanligt så mötte jag upp med kompisen som är projektledare för innebandyn, Svenska superligan som det så fint heter. Det var dax för match mellan Pixbo Wallenstam och Färjestaden. Såg verkligen fram emot att få se Kim Nilsson som det pratats så mycket om i innebandyvärlden den här säsongen. Men innan matchen hann jag bli tillfrågad att fixa en intervju med gamla Warbergs-profilen Niclas Wilhelmsson, äta gratismat med redan nämnda kompis på Incontro och ge min kära flickvän (formerly known as "min f.d. flickvän" en tröstande kram utanför Incontro när hon passerade på väg hem efter en jobbig dag på jobbet. Ibland kan en kram vara så skön...

Jag hann ta en lång fika med polaren och vi pratade om gamla tider, innebandy förståss och annat skitsnack. Vi har ju träffats fyra gånger på en vecka, vilket är ungefär lika mycket som vi ses på ett år i vanliga fall.

Matchen då... Jag visste inte mycket om Färjestaden men Pixbo Wallenstam mönstrade för mig nya formationer och de såg ut att fungera rätt bra. Dala var målhet, Runne hade gryende form och mest imponerad blev jag av Dahl. Han plockade bollar av Färjestadsforwards som en elak farbror tar godis från småbarn. Han läste spelet rätt hela tiden och jag skickade ett sms med texten "kanon H17" till tv4. Sen är det alltid en fröjd att se Quist trampa på gasen. Han rör inte en min, han fäller inte kroppen framåt som alla andra gör naturligt när de skall sätta fart utan han bara glider fram. Lite snabbare än alla andra och med full koll på bollen. Det är STOR underhållning när han sätter fart. 

Färjestaden skapade inte mycket men det som skapades låg Kim Nilsson mycket bakom. Han var ett riktigt vapen och jag blev klart imponerad av honom. Han kommer gå långt. Det laget som lyckas värva honom när Färjestade åkt ut när säsongen är slut har gjort nästa säsongs bästa värvning. 

Pixbo Wallenstam var aldrig nära att tappa poäng i den här matchen, de kunde hela tiden spela på sin ledning och fick på slutet kontra in några bollar. Färjestaden var bara två mål ifrån ett tag men sett över hela matchen så var det en dag på jobbet för PW. Kul att det var nästan 1300 åskådare på matchen och kul att se hur bra arrangemanget har blivit i år. Det har verkligen lyfts till något riktigt bra. Hoppas bara publiken inser detta oxå. 

Idag blir det till att jaga Wilhelmsson på telefonen. Ska skriva en artikel på 2000 tecken för ett programblad inför västkustderbyt Pixbo Wallenstam - Warberg den 14 november i Scandinavium. Den matchen får ni inte missa!

Kommentarer
Postat av: Ref:

Pixbo Wallenstam - Warberg den 14 oktober i Scandinavium. Den matchen får ni inte missa!

14 November hoppas jag det är va?
:)

2007-10-30 @ 15:10:03
Postat av: zellén

såklart det är 14:e november. Fel av mig. Jag ändrar.

2007-10-30 @ 15:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback