Monday night floorball

Jaha... då har jag tittat på innebandy på tv4 sport för första gången. Jag har undrat rätt friskt hur det skulle se ut att filma från kortsidan. Något som rört upp många åsikter bland innebandyfolk. Jag har inte haft någon åsikt eftersom jag inte sett det förrän nu och jag tyckte första fem minuterna att det kändes avigt. Men efter det tyckte jag att det funkade hyfsat bra. Det är svårt att se vilka spelarna är på bortre kassen och omöjligt att se höjden på skott på närmsta kassen men med en huvudkamera från sidan oxå så kan det bli helt klockrent.

Helsingborg fortsatte att skapa i stort sett ingenting men den här gången smällde de åtminstone på och med Mike & Pulver (dommarna) så innebär det att man tillåts spela en hel del över gränsen vilket gör det ruskigt svårt för motståndarna, i det här fallet Dalen, att döda matchen. Hade jag varit domare hade Nede suttit på utvisningsbänken minst fyra gånger den här matchen. Han stänger, kapar ben, tacklar ner motståndare och gnäller på samma gång. Helt otroligt att han inte sitter oftare utvisad. Det gäller hela Helsingborg faktiskt. Men jag skyller inte på Helsingborg, för det är deras chans att spela jämnt och faktiskt vinna matcherna. För skall det göras upp på teknik och kunskap så blir det torsk i de flesta matcherna. Helsingborg hade 18 skott på mål men det kändes som typ 10. I långa stunder skapade de ingenting men Dalen satte ju inte sina chanser så de får ju skylla sig själv. Dÿsli i Dalen kan inte vara helt nöjd. Två enkla felpassningar blev först 3 - 3 och sen 4 - 3 i sudden. Inte helt ok i slutet av en match.

Var och handlade lite basgrejor idag på Ica Maxi. 1200 spänn. yippie. Det innebär att det blir nudlar resten av den här månaden...Bara 17 dagar till löning. Det går fort.

Imorgon är det ny b-lagsfight. Mot Frölunda den här gången och i Wallenstamhallen. Ser jag verkligen fram emot. Jag skall sänka kraven på mig själv och se till att få ett rejält pass i benen. Finns inte så mycket att göra mer än att jobba sig in i lite matchform. Det har varit en period där det har varit väldigt lite framsteg. Det positiva är ändå att jag kan köra för fullt utan några som helst känningar. Nu är det bara skärpan och matchtempot som saknas. De har rätt mycket med varandra att göra. Sen skall bara skottet förbätrras och passningsspelet och spelförståelsen och.... ja ni fattar. Kanske dax att lägga klubban på hyllan snart och bara skriva matchref istället.

Ac Milan gjorde fem mål i serie A. I samma match! På bortaplan. Vad fan hände där? Så klart tittade jag inte på den matchen och mitt favorit-hatobjekt "Trädgården" där fram gjorde två baljor. Den mest ohete forwarden i Milans historia, Alberto. Två mål alltså. Vart skall det här sluta. Pippo var nog inte helt nöjd på bänken... Han skiter i laget, bara ingen annan gör mål än han...

Kommentarer
Postat av: Limmet Lundin

Hola! Skulle behöva din e-mailadress. Det är en bloggkamp på g. mvh

2007-10-10 @ 18:31:36
Postat av: Kahonda

Tycker också att man börjar vänja sig faktiskt med vinkeln. Det är inte så tokigt trots allt. Värt att ge den några chanser. Tycker att sändningarna är bra. Programledaren och kommentatorerna fungerar bra tillsammans. Keep up!

2007-10-12 @ 15:04:44
Postat av: Zellén

Huvudsaken är ju att det sänds innebandy på tv! Det är stort!

2007-10-12 @ 20:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback