Skatås by night

En kall upplevelse. När jag kom upp till Skatås igårkväll vid 20.35 var det en del bilar men när jag åkte därifrån timmen senare var min bil bara en av tre. Kan säga att det var både öde och kallt i spåret. En minusgrad faktiskt. Eftersom det dessutom var bäckmörkt så fick jag ta den upplysta 5:an två varv för att komma upp i den planerade milen. Hade förhoppningar om två saker: 1. Att ta mig runt på under 51 minuter och 2. att inte förfrysa fingrarna. Båda sakerna klarades av med bravur.

Trots att jag inte vågade släppa på i nerförsbackarna för lårets skull så klockade jag första varvet på 23.45. Andra varvet tog 24.30 och sammanlagt alltså 48.15. Överraskande bra faktiskt. Speciellt som det kändes hyfsat bra i kroppen. Kan iofs konstatera att man producerar betydligt mer saliv i minusgrader än en försäsongkväll i augusti. Kände mig som värsta spottkobran när jag besudlade löparspåret med vätska var 20:e meter.

Idag blir det rejäl uppvärmning och test på innebandyplan igen. (För femtielfte gången den här säsongen). Troligtvis har jag en bit kvar till jag kan köra för fullt i ruscherna. Jag hoppas jag får åtminstone sitta med på bänken någon match innan nyåret. Jag har sänkt mina förväntningar något sen i somras kan jag säga.

På torsdag blir det matchreferat för storebror igen. Andra gången för mig. Det är Täby som besöker Lisebergshallen då. Matchtid 19.00. Och sen är det Västkustderbyt veckan efter. Håll utkik i GT på måndag. Då har Pixbo en bilaga i tidningen, där bl. a. min intervju med Niclas Wilhelmsson är med.

Kommentarer
Postat av: capello

Nu börjar den gamle bli GAMMAL när han nöjer sig med dessa mil tider.....
Hur är det med vikterna på skivstången?
Tänkte om vi skulle ta in dig på extra träning.....

2007-11-07 @ 16:44:31
Postat av: Z

du Romanista di merda! ... jag har ju suttit still i två-tre veckor. Skivstången har jag inte sett röken av de senaste halvåret... ;-) Om du undrar hur mycket jag bänkar så är det ingenting. Jag sitter ju på läktarn mest...

2007-11-08 @ 08:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback