PW - Täby, Lisebergshallen torsdag kväll

Efter en lång dag på jobbet hängde jag på mig datorn på ryggen och traskade från kontoret på Kruthusgatan via cetnralen och längs Heden till en upplyst och värmande Lisebergshall. Det är alltid skönt att kliva in i en innebandyatmosfär så här i höstrusket. De milda sensommarbrisarna och det härliga ljuset som våra breddgrader bjuder oss på lockar till så mycket mer... En halvtimme tog det att strosa bort till hallen för att börja förbereda matchreferatskrivande.

En timme innan match flashade jag Pixbos press-leg för ingen alls och tog mig in genom de öppna portarna på baksidan av hallen och andades innebandyatmosfären igen. Och jag fick faktiskt ett leende på läpparna. Jag släntrade över planen för att heja på Anton och Martin i ledarstaben och det slog mig hur många människor som faktiskt jobbar med och kring laget för att bjuda publiken på lite ljus i mörkret. Anton redovisade för skadeläget och fotograf-Micke hade tagit reda på att Sundbom inte var med ner till Göteborg. 

Jag diskuterade lite med Rune som i vanlig orndning var livrädd för att jag skulle såga honom. Han försökte muta med biljett till Scandinaviummatchen och sen han tillträdde har jag inte hört ett enda ont ord från honom. Känns skönt att ha möjligheten att såga! he he... Rune konstaterade att träningsveckan varit sådär med många borta och det är några skadade. Östholm, Berra, Jon. Dala testade på värmningen och det höll för spel men det syntes att han inte helt hundra trodde på att han var hel. Han hämtade till och med boll nere vid egen målvakt och det mina damer och herrar är inget bra tecken för den måltörstande forwarden. Han är som de allra flesta vet bäst på den offensiva planhalvan. 

Jag hann även prata lite med några gubbar i mitt eget lag, dvs. IBF. Vi hade träning som började 21 så de hann se halva matchen lite drygt innan de åkte ut till Mölnlycke igen. Själv hade jag vilodag denna kväll efter mina tunga löppass (Som Rune inte tror jag genomför).

Matchen kan ni läsa om i mitt reff på
Pixbos hemsida

Någon halvtimme efter matchen var slut kunde jag fälla ihop min dator och lämna ett tomt Lisebergshallen. Hann växla några ord med Isaac som hade gjort några byten och skötte sig helt ok. Vi pratade om Täbys konstiga spel och Ramsins dåliga form. Kul att det blev så många mål från PW igen. Runnestig visade verkligen upp sig från sin allra bästa sida med 3 + 2 och Delborn syns inte jättemycket i spelet men han gör inte mycket fel och mål kan han kruta in från alla håll. Imponerande! Brännberg fick oxå göra en hel del poäng och han kan bli riktigt intressant framöver. Annars var Bagarna lite av min favorit igår. Hans engagemang och slit är härligt att se. Och han blir bättre och bättre för varje match tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Capello

Vem är inte rädd för P #ekwalls" Sellens vassa penna..... Men vi vill alla se bevis på fystesterna.... Du missade Gothia igår.... smakade gott!

2007-11-09 @ 12:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback