Lurad på konfekten, Utlandagatan 9, fredag kl 10:38

Har efter en lång natts sömn vaknat upp, tittat på två avsnitt av Entourage, och landat framför datorn hemma i köket. Halsen är fortsatt ond och huvudet känns som en divison 5-match i korpen. Mycket slag och ganska så tuff med andra ord. Jag skall snart dra fram alla frukostattiraljer från kylen men kände att jag behövde skriva av mig lite. Det var ju ett tag sen.

Först måste jag bara skriva om matchen i Skandinavium. Som Pixbo-anhängare så led jag i två perioder. Den första spelade vi bra och lägena skapades men ingen hade målflyt bland rödrävarna. Trots flest chanser så lös 0 - 3 som ett hån på jumbotronen. Warberg hade två riktigt bra powerplay och satte två mål där. Jag har sett Warberg i fyra matcher nu tror jag och de trummar på, har det där flytet som bra lag har och så litar de på varandra. Då gör det inget att man släpper 5 - 7 lägen i slottet, för de vinner ändå. Speciellt som motståndarna inte sätter lägena. Hade jag varit tränare i Warberg hade jag nog mått rätt bra nu.

Pixbo Wallenstam fick ett riktigt bakslag. Efter en mållös första period så såg det ut som modet sjönk ett par nivåer i den andra perioden. Speciellt som Warbergs mål kom så enkelt och så självklart. Det spelade ingen roll att man kämpade för när man bröt bollen studsade den till en Warbergsspelare ändå. Det där flytet infann sig aldrig och jag började fundera på om vi skulle göra mål överhuvudtaget. Nog om matchen. Jag hoppas gubbarna glömmer den här snabbt, för det finns nya matcher och nya poäng att kriga om.

Publiksiffran var inte jätteimponerande tyvärr. Riktigt synd, för själva arrangemanget är det väl inget fel på, även om arrangemanget alltid blir bättre när det är mer publik. För det är ju stämningen i hallen som är direkt avgörande för vad en åskådare tycker om matchen i de flesta fallen. Om en förstagångs-åskådare ser en sån här match så undrar de varför det är så tomt i hallen. De är inte glada för att det kom hela 2000 personer. Arrangemangsgruppen sliter hårt och det är en otacksam uppgift att locka folk (än så länge) till innebandyn i Göteborg men det tar tid att få skutan att vända. Fortsätter ni att leverera arrangemang som ni gjort hittills så kommer det att vända förr eller senare. Åtminstone hoppas jag det. För själva produkten innebandy är riktigt kul att titta på.

Har pratat med både Anton och Rune om matchen och båda är ju naturligtvis missnöjda med förlusten. Efter en sådan förlust måste man ju självrannsaka lite och det är jag säker på att de båda herrarna har gjort. Nu hoppas jag och säkerligen övriga Pixbo-anhängare att de skadade spelarna blir hela och att laget sätter sig inför kommande slutspel fram på vårkanten. Det finns något stort i det här laget. Även om det doldes rätt bra i Skandinavium. Konstigt att ett lag med två landslagsforwards på planen inte lyckas göra något mål alls. För chanserna fanns där. Målen kom från Runne och Petteri, vilket kanske inte är så konstigt. De har ju leverat förut den här säsongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback