en obotlig idiot

EverydayLife
Fick besök på västkusten av några goda vänner som är nere på besök från Stockholm. Vi skulle mötas upp i Stenungsund av alla ställen.

Först tänkte jag ställa frågan: Vad gör man när det är 6 grader kallt och det blåser 10 sekundmeter? Sitter och kurar i en stuga framför brasan? Bastar i den ypperliga bastun som tillhör den tidigare nämnda stugan? Tar en fika på stan?

Ni kan ju gissa själv om vi gjorde nåt av ovanstående. Gissar ni på något av de alternativen så får ni fel. Naturligtvis begav vi oss ut på golfbanan. Och ni som spelar och dessutom varit på Stenungsunds mycket vackra, roliga och vindkänsliga bana vet vad jag talar om när jag säger att det var en tuff utmaning. Duggregnet lyckades aldrig tränga igenom blåsten för att man skulle bli sådär genomvåt men ändå tillräckligt för att man skulle tänka på det. Trots att jag spelade i shorts... jo ni läste rätt, så tänkte jag aldrig på mina kalla ben. Jag hade ändå tre tröjor varav den yttersta var både regn och vindtät. Så kylan där var inga problem. På huvudet satt en regnhatt för att skyla något mot vinden. Den hjälpte den med, men det stora problemet var fingrarna. Efter de första nio blåshålen så kunde jag använda alla 10 fingrar som isglass. Vi gick in och värmde oss i klubbhuset och mina 10 poäng (50 slag) imponerade inte direkt. 14 över par om ni vill veta.

En i sällskapet fegade ur och åkte vidare mot sin familj på västkusten lite längre norrut.  Så fem tappra golfare (idioter) spelade vidare. Vi hade ju ändå betalat greenfee! Vinden mojnade faktiskt något och i takt med att vädret blev bättre så lossnade även spelet... rejält. Min andra runda för året blev faktiskt mer än godkänd. Med tanke på vinden så är det nästan ett mirakel att det gick så bra. Årets första birdie inkasserades och lades till de övriga 34 slagen och gav tillsammans 4 slag över par sista nio. Ni som haft nöjet att se min puttning borde vara impade av detta. Och när jag säger nöjet är det inte för att den är bra utan så in i helvete dålig. Puttfrossa är ju bara förnamnet på mig.

Vi tog oss runt och tro det eller ej men vi såg en väldigt massa idioter som gick omkring på banan trots denna försommarens sämsta dag. Det är bara att konstatera att det finns få sportfånar som utsätter sig för mer idiotiska saker än golfare. Det är kanske därför golfen är så populär. För det är så in i h-vete kul när det går bra. Och lika förvånande när det plötsligt vänder. Längtar redan till nästa runda. Hör av er om ni är sugna!

Efter rundan så åkte vi upp till en av kompisarnas land i Ödsmål som ligger strax utanför Stenungsund. Först då fick vi njuta av redan nämnda bastu och maten stog serverad när vi hade tinat upp. Oerhört avslappnande att tänka på nåt helt annat än jobb och flyttar i så många timmar i sträck. Tyvärr så var jag tvungen att åka hem på natten för jag jobbar idag. Sitter på ett helt tomt kontor och sliter på i min ensamhet. Sådär kul faktiskt.

Kompisarna befinner sig återigen på fairway eller därikring på Stenungsunds bana. Jag är nästan inte ett dugg avundsjuk. Idag tittar ju till och med solen fram lite grann.

På onsdag är det champions league-final. Alla experter verkar luta åt Milan men sen när har ett lag som gått till final gått dit för att bara delta. Tror inte Äckelpööl ens tänkt tanken att förlora. Det kommer bli så grymt stenhårt. Hoppas vi bjuds en underhållande final (och att Milan till slut får lyfta bucklan) Hade ju varit ett snyggt slut på Billy Costacurtas karriär som spelare att få höja lite silverbuckla. Såg att Maldini signat för ett år till på Gazzettan. Fan, nu får jag nog hänga i några år till... om jag bara blir hel nån gång.

Kommentarer
Postat av: Lavranssine

I recomend this site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback