Ungdomens hus

Jag har inte följt nyheterna och vet inte ens varför man river ett skadat gammalt hus. Det var bilder på tjejer i danmark som grät och tårarna rann mellan näs- och läpp-piercingen. Jag är en dålig människa som inte satt mig in i detta men det har åtminstone väckt sådana känslor att det har protesterats i Göteborg och Oslo utanför den danska ambassaden.

Jag måste
läsa på lite om ungdomens hus innan jag skriver nåt om det men det är fascinerande att protestanter i dessa fall ser ut som alltid. Det är någon mamma som släpat med sin nyfödda bebis... Hade varit kul att se grabbar och tjejer från de fiiina kvarteren med pappa-betalar-jackor och trasiga jeans (som kostat en förmögenhet för att de skall vara trasiga på just rätt sätt).

Undrar om Dr. Martens tänkte på att köpa reklamtiden före och efter nyheterna de här senaste dagarna. Då hade de täckt in ungefär 76 procent av sin målgrupp. (100 procent av de i målgruppen som har tv).

Jag hoppas danskarna fixar något alternativ till ungdomama hur som helst. Nog om det!

Jag utlovade en rapport från bänken häromdagen. Ja, massagebänkan alltså. Jag var iväg i torsdags för att få min lekamen angripen, mörbultad, misshandlad och masserad. Jag hade med mig tjejen som även hon fick en behandling.

Vi åkte upp till Kungälv och svängde av andra avfarten mot Aröds industriområde. Sen åkte vi norröver längs med motorvägen en bra bit och passerade småorter som var så små att det stog välkommen på båda sidor skylten. Sista metrarna var det grusväg och jag fann mig själv ståendes utanför ett litet hus. Altandörren öppnades när vi kom fram och där stog damen som skulle knåda. Hon var lång och smal med kortklippt vitt Tintin-hår. Hon hade smala armar men de såg rätt starka ut och hon berättade oxå senare att hon var gammal gymnast. Hennes gubbe kom ut och sa hej och tittade på oss med sina plirande ögon. Han hade minst en räv bakom örat. Båda hostade som om lungorna skulle flyga ut och det kändes ju betryggande!

Damen bad mig följa med henne ner i källaren och jag klev ner för trätrappan. Där visade hon mig in i första dörren och jag slogs tillbaks av värmen från den öppna spisen som knastrade och smällde för fullt längst ner i det avlånga rummet. Det stog en gungstol i hörnet på samma kortsida som elden. Längs med ena långväggen stog en träsoffa med ett bord fullt av flygblad och häften om thaimassage.

Först fick jag fylla i lite uppgifter om mig och sen blev jag ombedd att ta av mig allt utom kallingarna. Så det var precis vad jag gjorde. Sen beordrades jag ner på bänken, som stog längst bort från den öppna spisen längs den andra kortväggen. I bakgrunden var det avslappningsmusik som bidrog till knastret och sprakandet från elden.

Massagen började med att jag blev övertäckt av en massa handdukar och sen smorde hon in mina fötter med någon olja. Sen stog hon där och höll i fötterna några minuter. Hon var inte riktigt nöjd och sa till mig att slappna av. Hon sa att hon inte tilläts komma in annars.... jag försökte att inte tänka på alla skräckhistorier som tjejen hade dragit om att hon knäckte kotor så självaste Dr. Mengele hade varit stolt. Jag lyckades tänka på ingenting och direkt sa hon nöjt... -"så ja... nu så". Sen började massagen på riktigt. Hon började med mitt trasiga lår och påpekade vikten av att stretcha. Snart gick hon över mot ryggen men hittade snabbt ner till några knutar i nedre ryggen (läs: rumpan). Där höll hon på en kvart och mjukade upp muskeln som kändes som en fiolsträng ungefär. Alla ni som gjort utfallsteg och inte stretchat vet vad jag pratar om...

Hon knackade aldrig några kotor men hon fick ändå en och annan på plats genom massage. En del av behandlingen var att frilägga skinnet från bindväv. det innebar att hon nöp tag i skinnet och drog allt vad hon orkade. Så kändes det i alla fall. Men det gjorde bara ont de första minutrarna. När jag hade domnat bort så var det nästan skönt.

En timme och en kvart senare stoppade hon torkad ingefära i munnen och sa att jag borde käka detta mera. Sen gav hon mig ett glas vatten att dricka och det var hela behandlingen. Riktigt avslappnande. Tjejen fick nästan två timmar och jag spenderade väntan i deras tv-soffa och tittade på en massa eftermiddags-komediserier. Tjejen fick order om att hon skulle bära isblått. Gärna under, dvs underkläder. Den här massagedamen spår tydligen i händer oxå och är lite spirituell. Ska fråga nästa gång jag åker hit vad jag skall göra... Förhoppningsvis säger hon åt mig att jag skall ta av isblåa kläder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback