Tiden räcker inte till

Att skriva vuxendagbok är tidskrävande och självterapeutiskt. Men De flesta bitarna börjar nu falla på plats. Hade på önskelistan till tomten i vintras tre önskningar (inte nödvändighetsvis i den ordningen):
1. En ny lägenhet
2. En flickvän
3. En Ferrari

Alla tre är numera uppfyllda då jag fick en
Ferrari av min flickvän på min födelsedag och jag skall skriva kontrakt på min nya lägenhet imorgon.

så behovet att fördriva tiden på kvällarna är av förklarliga skäl inte lika stort längre. Jag har för lite tid till att sitta för mig själv och lägga en timme på att skriva. Tyvärr! Sommarskolan tar många timmar också nu.

Jag tyckte det var konstigt att det inte var nån publik på Balrog-matchen. Men jag kanske inte skall säga nåt, för jag gick inte heller. Var ute och firade min födelsedag med tjejen istället. Vi gick och käkade på ett ställe som hette Inferno. Det ligger på hörnet Storgatan Victoriagatan. Gamla Ici för er som känner till det. Vi hamnade där nån guldfest med PW vill jag minnas. Det har numera blivit en tapasbar som är riktigt schysst.

Det var nån slags afterworkerbjudande. Detta var en torsdag. Vi beställde varsin tallrik Tapas, Kockens val. Det var 6 olika småsaker på en tallrik. Kycklingklubba, friterad bläckfisk, parmaskinka, rostbiff, kronärtskocka och nåt mer... Inte träna-fyra-ggr-i-veckan-mat men för 50 kr så var det mycket mat. Två glas rött var och varsin efterrätt plus en espresso till mig. Allt till en ringa kostnad av 300 riksdaler för oss båda. Jag trodde knappt mina ögon när jag såg notan. Riktigt bra. De hade en restaurangdel med "vanliga" bord och stolar, en bar med en hög soffa framför. En sån som man knappt når ner till marken från. En barsoffa helt enkelt... Men vi satte oss längst in i den lilla mysiga lokalen där vi sjönk ner i varsin skinnfåtölj. Det fanns väl en 5 - 6 bord med fåtöljer. Lite vardagsrumskänsla. Väl värt att prova tycker jag! Jag kommer gå dit igen, det kan jag lova.


Kommentarer
Postat av: Tomane

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback