schlagerkungen

Nu har jag följt Schlagerfestivalen och sett både andra chansen och finalen. Måste erkänna att jag tycker det är grym tv-underhållning. Måste oxå erkänna att jag är helt kass på att tippa. När andra chansen gick körde vi lite internbetting på de olika kvarts- och semifinalerna och jag hade ett rätt... ETT rätt på sex utslagningsmatcher. I finalen skulle vi ta ut topp 3. Jag fick med the Ark som enda bidrag på min topp-3. Kanske inte konstigt att man hamnade som man gjorde i Koppens schlagerutmaning.

Nä, man behöver inte vara kunnig för att tycka det är kul. Tur är väl det.

Var på biopremiär i fredags och hade höga förväntningar på The good shepherd. Den innersta kretsen heter den på svenska förresten. Den var lååååång, oerhört seg och med irriterande lite action för att vara en rulle om CIA. De Niro regisserade tydligen och jag kan bara konstatera att han borde hålla sig till skådespeleriet. Skådisarna i den här rullen är ju fantastiskt bra, storyn är spännande (eller borde vara det) och det finns alla möjligheter till att göra en grym film. Men när jag tänkte för mig själv att nu borde filmen vara slut snart, så hade det bara gått 70 minuter. Då var det 100 minuter kvar. Det var faktiskt några som gav upp med en halvtimme kvar. De vred på sig länge länge innan de till slut ställde sig upp och knatade ut ur biografen. Vid den tiden hade jag en stickande smärta i knät efter att ha suttit stilla så länge. Lusten att sträcka på benen var så stor att jag övervägde att lägga upp benen på personerna i raden framför och inte bry mig om konsekvenserna. Men å andra sidan så höll det mig vaken hela filmen.

Nåt högt betyg kan den inte få. Hade den varit två timmar lång och lite mer action så kunde det blivit toppbetyg. Men nu blir det knappt godkänt eller underkänt. Lägg pengarna på nåt annat!

Kommentarer
Postat av: Niclasjohanna

Keep the good works comming.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback