Innebändy

Satt och följde mina lagkamrater på nätet igår... Underbart att vi klarade av första steget! Stanstad fick ge sig två gånger om och är klara för tvåan nästa år oxå. Själva kommer vi slåss mot Slätafly om den så åtrovärda division 1-platsen. Ni kan titta in Ibf:s hemsida för att se när matchen mot Slätafly kommer spelas i Wallenstamhallen. 24:e eller 25:e mars kommer det bli... Retur veckan efter. Jag är redan nervös!

För övrigt så drog Ibf nästan lika många åskådare som storebror i Lisebergshallen mot Balrog. Märkligt! Men bortskämda Pixbo-fans vill väl inte betala för att se en skrattmatch mot ett helkasst Balrog som ändå kommer förlora i tre raka tvåsiffriga storförluster. Nähä... blev det inte så... nä nä. Men de kommer inte bli fullsatt förrän Warberg kommer till Lisebergshallen och drar med sig en massa innebandyintresserade åskådare. Jäkligt synd faktiskt. För storebror har ju Sveriges spelskickligaste femma!?! När de väl bestämmer sig och hittat en lagom portion grinighet så presterar de powerplay-spel mot vilket lag som helst oavsett hur många det står i skyttegravarna på andra sidan planen. 

Men kommer man in fel i en match så kan det gå så där. Tror nog att det kommer bli stentufft i början av nästa fight mot Balrog oxå. PW måste liksom släppa en kasse eller tre innan den redan nämnda grinigheten infinner sig. Det har vi sett prov på ett antal gånger i år.

IBF då. Mitt lag. Känns konstigt att sitta och titta på gubbarna nu när jag varit ur spel och träning sen Bräckan-matchen den 1:e februari. Min säsong tog slut där och jag har inte motivationen att vara på träningarna och titta på de andra små tjurarna, och stångas jag med...

Jag passar på att ladda batterierna, och rehabträna istället, för att hinna bli hel till försäsongsträningen istället. Riktigt sugen på nästa år. Återstår att se om jag får lira division 1 igen eller om det blir 2:an. 

 Kul med alla överraskande resultat i kvartsfinalerna faktiskt.

Känns som Warberg kommer få det tufft. Jag tror faktiskt de ryker mot Helsingborg. Warberg har för få spelare som skall bära laget och misslyckas några av de tongivande spelarna så kantrar skutan liksom. Tror Helsingborg tar det med 3 - 1 eller tre raka. Hade dessutom varit kul med Helsingborg, med sin publik, i en semi. Häftigt.

Storvreta har tre lägen att avgöra sin kvartsfinal. Känns som de kommer greja det redan i första försöket.

CT - AIK. Kul med skräll men nu kommer griniga AIK:are att gneta hem det i tre raka vinster och 3 - 1 i matcher.

Pixbo - Balrog. Jag tror på 3 - 1 i matcher till storebror. Inget oväntat. 

 

Kommentarer
Postat av: Leifeline

Really great site man!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback