GR8AT

EverydayLife

Åkte till Sisjön igår för att ta del av Audi Göteborgs lilla release-party av Audis nya sportbil; R8. Får väl säga att jag kände mig något vilsen när jag kom dit och min lilla Opel fick trängas med Porsches, Mercor, BMW:s och naturligtvis en hel del Audis... men så skulle den här
lilla besten presenteras oxå.

Det är väl knappast kreti och pleti som kan handla sådana bilar men de hade redan sålt 33 stycken och leveranstiden om man vill ha en är lång. Säkert nåt år eller två. Så då tycker jag nog att det inte är nån idé. För jag har ju närmare miljonen undanstoppad i madrassen utifall att andan faller på?! Fast då är den väl i grundutförande förståss...

Med ett bagage stort som en normal sportbag, och med två stolar och resten motor så känns det inte som att den är tillräckligt praktisk för att ha som bruksbil. Tror att det får plats två ica pappkassar i bagaget (den lilla storleken) men å andra sidan går det ju rätt fort att köra flera gånger...

Lite kul att få se den ändå! Nu när jag snart skall köra Skoda! Nästan likvärdigt. De har ju båda ratt!

Jag mumsade dock utan något huvudbry i mig av gratismaten och tittade på alla kostymklädda gubbar som dreglade över bilen. Skönaste händelsen var ändå när en äldre tant förhörde kocken om receptet på köttbullarna som serverades. Det gäller ju att ha fokus på rätt grejor när en miljonbil presenteras!

Med oss, när vi gick, fick vi en stor fin styv påse var, modell Ica pappkasse igen men mycket finare. I den fanns ett stycke reklamblad för Audi och en liten silverpåse med 4 stycken chokladbitar i. Märkväl att det var Audi R8-godis. Eller ja... det stog på påsen men det var vanliga chokladbitar i. De skall njutas med andakt! Jag lovar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback