327 procent STÖRRE

Det kan vara Caperio Täbys sjävförtroende jag pratar om. Det kan vara Sveriges befolkning på en 50-års period i kilo räknat. Men det är inget av dessa två jag menar. Det är i själva verket så många procent som min boendeyta kommer växa när jag flyttar in i min nya lya. Var och skrev kontrakt igår och mitt humör var lika glatt skinande som solen i gårdagens soldränkta Göteborg.

Jag har redan i huvudet möblerat om ett tiotal gånger och kan knappt bärga mig tills jag är på plats. Jag har även köpt en jättestor spegel utan att veta vart jag skulle flytta. Men nu ser det ut som jag får användning för den oxå.

Ser redan nu fram emot att gå ner en trappa och sätta mig i trädgården och läsa en tidning med en kopp kaffe i ena handen. Eller kanske en grillkväll. Får nog handla en grill, kanske på
Blocket?!

Snart är en viss soff-följetong slut oxå. Jag har haft inte mindre än fem soffor igång de senaste åren. En sålde jag till en kompis, en står i min föredetta flickväns förråd, en har jag flyttat ett antal gånger till mina kompisars förtret (den är STOR och svår att greppa), En har jag slängt och en är inte ens min men den står hur som helst i min nuvarande lägenhet. Men snart så får min STORA otympliga soffa äntligen komma på plats så jag kan använda den. Det har inte gått tidigare då den är exakt 4 cm för lång för hissen. Den står nu inplastad på ett lager i Sisjön. Som jag har längtat! Mycket väsen för en soffa kanske ni tycker? Men den är helt grymt skön och måste upplevas.

På tal om blocket förresten. Satte in en annons på bilen och 1,5 timme senare var den i praktiken såld. Så grymt smidigt att sälja bilar, katter eller varför inte en brandsläckare?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback