Från Karpathos till Kungshamn

Efter en mycket lyckad X3M Sommarskola i Kungshamn så har jag vilat upp mig i Grekland. Sommarskolan hade i år nästan 160 deltagare och med närmare 30 ledare så är det lite att hålla reda på. Men det gick över förväntan faktiskt. Trots vädret så verkade alla som var där haft en riktigt kul vecka. Och då känns det som jag och resten som driver skolan har lyckats. Det kändes lite halvjobbigt strax innan när jag visste att stress inte var bra för mig med de magproblem jag haft precis innan. Men jag tog mig igenom detta med.

Karpathos


Desto viktigare att komma iväg från allt en vecka och få lite värme (säkerligen över 40 grader de flesta dagarna) nere på ön Karpathos. För er som inte känner till den så ligger den väldigt nära Rhodos. Havet var ändå skönt svalkande. Kanske runt 25 grader. Jag hade solskyddsfaktor 30 varje dag i stort sett och lyckades hålla mig på den knivskarpa gränsen mellan att bränna sig och bara bli sådär rödaktig som under natten sjunker in och blir brunt. Men varmt var det! Underbart!!!

För här hemma har man ju knappt nån lust att hitta på saker. Tur att jag och min älskade flickvän har lite att fixa med i nya lyan. Det går alltid att skruva upp nånting på väggen, packa upp nån låda eller bara fundera på färg till vardagsrummet. Kul och samtidigt en utmaning, hur man skall låta tjejen välja det som jag helst vill ha. (så hon tror att hon får som hon vill). Antagligen är det precis tvärt om men jag låtsas som att jag har nåt att säga till om. :-)

Skrivlusten är rätt stor nu men jag har två veckor semester till och ingen internetuppkoppling hemma än så det blir bara sporadiskt framöver en tid. Det kommer mera längre fram, jag lovar!

I helgen blir det Båstad med ibf. Ibk herr och dam ska oxå ner så det kan ju bli rätt kul där nere. Den gemensamma träningen för ibf drog igång igen denna veckan men jag var ju i Grekland. Och där blev det ingen löpning, det kan jag lova! Jag har faktiskt inte sprungit på närmare 6 veckor. Försökte på Sommarskolan men fick direkt känningar i magen. Skall testa imorgon på Ibf-passet, så får vi se vad som händer. Kul att se grabbarna igen hur som helst! Jag får väl hjälpa till på bänken i Båstad istället. Det kan ju vara minst lika kul. (och så har man ingen press på sig att värma upp och sånt jobbigt). När jag tänker efter så ser jag nästan bara positivt på det!

Vi kanske ses i Båstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback