Anger Management

Igår kunde jag gått i taket. Fullständigt och helhjärtat så var jag riktigt j-vla förbannad. Vi åkte på stortorsk mot Pantern med 1 - 6 och själv hölls jag på bänken med order att värma upp. Inget konstigt i det men det tog en timme från det att jag beordrats värma till att jag fick hoppa in på plan. Då med 8 minuter kvar av matchen och 1 - 6 i baken. Inspirerande? En rolig chans? Nä, knappast. Jag var nästan på väg in i omklädningsrummet för att ta en dusch när jag kallades upp från frysboxen. Och det efter att de 10 gubbarna på plan lyckats med ett mål och 6 insläppta... Min personliga åsikt är väl att det borde hänt nåt tidigare. Skit samma vad, bara de hade börjat plocka av de spelarna som inte kämpade järnet eller som inte hade det riktiga stämmet, för uppenbarligen så hade de inte det denna kväll. Vi var nära flera gånger men nåt måste ju hända... ja ja.. det är bara att glömma och hoppas att en själv får lika lång tid på sig när man får chansen. Knappast troligt iofs... Då lär man lyftas av efter en period som i senaste matchen. Låter jag bitter? Kan bero på att jag är det för tillfället....

Men jag lyckades väl ändå hålla mig rätt neutral i min matchrapport som ni kan läsa 
här. Lika neutral var jag inte igår. Jag åkte hem, ställde bilen och traskade ner till tjejen. Lyckades somna rätt snabbt faktiskt men vaknade mitt i natten (forfarande skitförbannad) och kunde inte sova. Bedrövligt var bara förnamnet och som tur var så hade jag inte tillgång till en dator förrän sent idag (lördag) då jag hunnit lugna ner mig något. 

Ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag... men nog om detta. Promenerade idag i området som kan bli mitt nya hem inom kort. Om nu lägenheten jag kollat på inte drar iväg i budgivningen så blir jag granne med lagkompisarna Jonatan och Viktor. Jag hoppas på det, för lägenheten var riktigt trevlig. 

Den här veckan blir avgörande för oss i serien. Vi möter Bräckan på torsdag. En vinst och vi är tillbaks i förarsätet men en förlust och vi kan plötsligt befinna oss på en tredjeplats. Hyfsat psykologiskt faktiskt, speciellt efter en sån djupdykning som mot Pantern. Inte nog med Bräckan på torsdag, det gäller att ladda om batterierna och vinna mot Robertshöjd på fredagen oxå. Tufft med två matcher på två dagar. Vi lär gå runt på mycket folk hoppas jag. Det lär behövas för om vi skall behålla övertaget behöver vi 6 pinnar. Tuff utmaning! 


 

Kommentarer
Postat av: Koppen

Vadå! Har du aldrig gjort 5 kassar på 8 minuter? Pantern verkar vara ert favolag. Ta nu nya tag. Ser fram emot att se dig spotta in kassar mot RBK.

2007-01-28 @ 09:30:29
Postat av: Loookamerica

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

Postat av: Loookamerica

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-10-22 @ 08:32:15
URL: http://www.loookamerica.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback