Han é ball.... NOT!

Var på bio i lördags och tittade in allas vår kannibal, mr Lecter. En slätstruken film om hur Hannibal blev den han är, dvs en slug hungrig psykopat med känsla för terror, skräck och välkryddad hjärna. Måste erkänna att jag oxå gillade När lammen tystnar och jag tyckte boken, The last dragon var helt ok. Filmen var det inte och när man försöker vattna ut en figur med film nr. 3 och 4 så kan det bara gå åt....

Trots dåliga recensioner så gick jag ändå dit med min fribiljett och tog del av HL:s uppväxt. Det var någon ny förmåga i rollen som Hannibal. Han hade ett minspel som Stig Strand, en påläst dialekt som inte lurade någon och hans försök att se psykotisk ut föll pladask och såg mest komiskt ut.

Filmen innhöll allt möjligt standardinnehåll. En klassisk Indiana Jones-pastisch med en karta där man ser ett streck som flyttar sig från ett ställe till ett annat. I det här fallet från Ryssland till Paris. Den obligatoriska b-filmsscenen där man ser någon träna upp sig till musik. (Karate Kid, Rocky, Alla filmer med alla kampsports-b-skådisar för att nämna några) Hannibal tränar i detta fallet upp sina Samuraj-kunskaper i Paris. Kändes lika felplacerat som en Sverigedemokrat i riksdagen... (betänk att jag är halvblod)

Det kändes som att idétagaren till den här filmen tänkte ungefär så här: Hannibal, ny film. Det måste ju lyckas! Vi gör några äckliga scener och så gör vi en schysst trailer. Det måste ju folk vilja se!

Det han glömde, för jag antar att det var en han, var att mellan de 4 - 5 uttänkta action-/skräck-scenerna så behövs det lite handling oxå. Ungefär lika bra story som en ordinär tysk b-porrfilm. Polarna tyckte den var hyfsad, jag tyckte den var kass. Och det märkliga är att den blir bara mer och mer kass ju mer jag tänker på det. Hade ni tänkt gå och se den? Tänk om!

Kommentarer
Postat av: Axelnatalie

I love guest books, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback