en helg i Stockholm

Nybrusten och tillbaks på skadelistan så släppte jag innebandytankarna för en stund och satte mig på X2000 till huvudstaden för att träffa mina 400-nånting kollegor. Det var kick off. Ett schysst upplägg faktiskt där vi bodde på Stureplan, närmare bestämt Scandic Anglais, där vi hade konferens (en massa talare i 2,5 timmar som pratade om lite allt möjligt) i en biograf alldeles bredvid.

Detta glömdes snabbt av dock när man fick lite fri tid att svida om för kvällens fest. Den gick under temat Oscarsgala, för de olika kontoren/länderna hade fått i uppgift att skapa en 2 minuter lång film på ett givet tema. Göteborg t. ex. hade fått tema Wild Wild West. Det blev en stumfilm med bad på saltholmen bl. a. i 4-gradigt vatten. Det resulterade i en oscar för bästa stunt. Tyvärr vann vi inte bästa film men vi kom på en hedrande andraplats. Kul upplägg!

Ännu mer kul var platsen där festen höll till. Nämligen på Nordiska muséet. Tydligen skall detta muséum inneha en av de största rummen (globen exkluderat då förståss) i Stockholm. Ett 135 meter långt rum med 25 meter i tak var omgjort till vårt eget partyrum. Två stora skärmar i varsin ände och bord uppdukade. Grymt häftigt måste jag säga. När serveringspersonalen rann in i långa led så kändes det nästan lite nobelskt...

Bra party hur som helst och hjärnkontoret och lilla sportspegelns Fredrik Berling var konferencier. Riktigt bra han oxå. Bussarna körde oss sen tillbaks till hotellet och festen fortsatte i baren. Där anslöt kompisen, som jobbar som kommentator för fotboll med sin kollega, Pontus Kåmark. Vi stog och tjötade lite innan de åkte hem. Jag fortsatte kvällens bravader och vi slutade på en efterfest på ett av rummen där vi forsatte att parta efter att baren hade stängt. Vid sextiden trillade jag ner i sängen och vaknade först vid halvtolv med fyra sms och ett intalat meddelande om att min kavaj OCH plånbok låg i receptionen. Måste varit en bra fest eller?!

Jag checkade ut och tog för mig av hotellfrukosten. Sen hann jag med att fika med inte mindre än tre kompisar på två olika fik i följd innan tåget styrde hemmåt igen. En riktigt kul helg och det kändes som man varit borta i minst fyra dagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback