Kan man anmäla tomten till Allmänna reklamationsnämnden?

Efter förra inlägget har det gått nästan 7 timmar. Så jag tyckte det var dax för ett nytt inlägg. Jag gick från jobbet vid 7-tiden och hade som mål att hitta en julklapp innan affärerna stängde vid 20.00. Ibland är det enkelt. Det är bara att fråga närmsta biträde och förklara situationen. Mer än så säger jag inte för att inte avslöja vad jag köpt... eller till vem. Biträdet, säger man så förresten? nåja, biträdet var en övertrevlig färgad söt tjej som hette något i stil med Alberette. Jag såg inte riktigt namnskylten och hon guidade mig på väldigt knackig svenska. Hennes smittande glädje och viljan att verkligen hjälpa mig fick mig på väldigt bra humör.

Expedit... inte biträde... hjärnan är lite mossig.

Alberette, eller vad hon nu hette, brast lite då och då ut i sång, skrattade till och kändes lite nervöst glad sådär. Ett stort tack och ett God jul hann hon med oxå när hon lämnade över paketet sådär stolt som bara en liten dagisunge kan vara som precis har lyckats kissa i pottan. Jag önskade henne naturligtvis God jul tillbaka och släntrade ut på stan igen med ett leende på läpparna.

Vid åtta var jag hemma och var rätt hungrig samtidigt. Tanken var att jag skulle börja städa innan jag åt men en hylla i skafferiet kom emellan. Efter att ha borrat... förlåt penetrerat väggen ett 10-tal gånger så lyckades jag få alla fyra skruvar på plats. Det märker nog ingen om inte de tar ner hyllan förståss. Eftersom det tog så många försök att göra det hela rätt så sprang tiden iväg. Och när skruvarna jag hade hemma var gjorda för åttakantiga IKEA-aktiga skrumejslar och jag bara hade kryss- och enkelmejslar eller vad det nu heter, så svor jag högt varje gång skruvdragaren slant. Och slant, det gjorde den. Väldigt mycket. Till på köpet så lossade bitsen hela tiden som jag lutade skruvdragaren neråt. Ett tag var jag så förbannad att jag helt ärligt funderade på att hiva ut skruvdragaren genom dörren ut i köksväggen. Jag bet ihop och drog bitsen i golvet ett par gånger istället.

Grrrrrrrrrrrrrr

När jag fått upp hyllan kom jag på att när ändå borren är framme kan jag fixa till de nya knopparna som inköptes i helgen i Malmö. Vi har fyra garderober och 5 överskåp som saknar knoppar. Men inte nu längre. Lite borrande och skruvande bara och nu sitter även de små rackarna på plats. 22.30 började jag plocka diskmaskinen, för att frigöra plats för disken som stog på spisen, bänken och i diskhon. Ner med smutsdisken i den tomma maskinen och nu kunde jag börja med matlagningen.

22.15 stektes falukorv. Potatismos tog två minuter och numera är jag även mätt. Halleluja.

Glömde jag säga att jag ränsade skafferiet på tomflaskor och allt ihopsamlat papper? Det ligger numera i bilen redo att pantas och återvinnas. Dessutom sorterade jag innehållet på de befintliga hyllorna i skafferiet.

Nu skall jag gå och borsta tänderna och använda tandtråden.

ps. Kan nån tipsa tomten om hur duktig jag varit?
Förra årets önskningar om en flickvän, en lägenhet och en Ferrari är bara till två tredjedelar uppfyllda än så länge. Jag är upprörd.

Kommentarer
Postat av: Sigvekaroline

Hi, cool site. What CMS is it?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback