Äntligen fredag!

I kväll tar vi oss an 0302 med min gamle vapendragare Thomas Andersson. Jag kan nästan utlova ett mål från honom ikväll. Tror ändå vi grejar det ikväll och vinner med 7 - 4. Själv är jag inte ens påtänkt för bänken än... Den här veckan har jag åtminstone tränat två av tre gånger och förra veckan var jag hundraprocentig i min närvaro. Några veckor till på den linjen och jag kanske kan få följa med på bänken. Ständiga ålderskrämpor (läs: skador) har satt stopp för både motivation och spel. Men grabbarna sköter sig ju hyfsat ändå. Vi har fortfarande häng på kvalplatsen i allra största grad.

Har varit extremt trött den här veckan. Det har varit maratonlånga träningar blandat med långa dagar på jobbet och fixande med Sommarskola och ränsande av kök för tapetsering och kalas hit och handla dit och... ja, jag kan väl säga att den här helgen är mer än efterlängtad.

Maratonträningar ja... Skall det behöva ta 3.45 för att genomföra en träning? 17.15 satte jag mig, stressad som vanligt, i bilen ut till Mölnlycke. Då hinner jag fram, byta om och värma upp med min vanliga och nödvändiga 25 - 30 minuters-värmning lagom tills träningen börjar 18.00. Sen är det innebandy i en och en halv timme och efter det svidas det om och löparskorna åker på. Mössan, varm tröja och en löptur på 20 - 25 minuter. Efter löpturen stretchar man lite som pliktskyldigast och släpar med sig sin väska till omklädningsrummet och stapplar in i duschen. Bilen hem följer inte hastighetsbestämmelserna helt och hållet och när klockan står på 21.00 när man äntligen trillar ihop i soffan. Det är i sådana stunder jag undrar vad fan jag håller på med? Allt detta för att få spela nån B-lagsmatch i Floda en lördagkväll? Händer inget drastiskt så kan jag utlova att jag lägger mina gyllene skor på hyllan. (jo, jag vet att de är skitfula, men jag har inte pengar att köpa nya för)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback