Three is the magic number

Som den skomissbrukare man är, så hittade jag två nya par i helgen. Jag är hopplös. Men min runda på Freeport med en icke namngiven Elitserietränare slutade som så många gånger förr. Med några påsar nyinköpta varor, den här gången två par skor alltså. Tre undrar ni? Men om man lägger till paret jag köpte förra veckan så blir det just tre. Så nu kan jag ränsa ut lite bland mina gamla skor. Tog en titt igår och försökte sålla bort något par men hittade inget. Jag skall ge det en ny chans idag igen... nu måste jag hitta något par att slänga ut...

Tre var oxå antalet matcher (och segrar) i helgen för Pixbo Wallenstam light. Ibf började mot 0302 och spelade mycket bra stundtals men fick en dipp och släppte 6 - 2 till 6 - 5 på lite misstag och oskärpa. Lite onödigt men det reddes ut och vinsten 8 - 6 var välförjänt.

Match två var desto mer imponerande mot div 1-gänget Partille med Ryberg och Jerker i spetsen. Mycket bra tändning och spel hela matchen igenom och slutresultatet 9 - 2 var kanske lite stort men Partille hade faktiskt inte så många bra lägen medan Pixbo hade tre - fyra ramträffar utöver målen. Jäkligt kul att se Pixbo i den här matchen. Lite att finslipa i försvarsmarkeringarna stundtals men det går ju inte att vara missnöjd med 9 - 2. (om man inte spelar i Partille då förståss).

Tredje matchen såg jag inte men det blev ny seger mot ett nytt div 1-lag. Sjuhärad. 5 - 2 fick jag rapport om från Mackan i laget. Det var värdsklass men stundtals bara hög internationell klass enligt Mackans rapport... :-)

Undrar var jag skall ta en plats?!? Det såg som sagt riktigt bra ut! Istället för finalen så tog jag på mig löpardojjorna och körde lite egen träning. Lite rehab och milen blev det. Kändes ungefär som om någon hade snörat åt lungorna med sån där packplast som man virar varv på varv på varv... Jag öppnade frejdigt men efter de två första kilometrarna kändes det som att jag skulle stanna och gå. Sen var resterande åtta km en ren och skär plåga. Trodde jag skulle trilla in på 55 - 57 minuter nånstans men till min förvåning så stannade klockan på 48,30. Så fel man kan ha... och godisfrosseriet i tv/video-soffan senare kändes helt rätt.

Tre mål av Milan. Ambro och XXX-monstret som imponerade om man skall tolka tidningarna rätt. Fan va gott. Inter tappade poäng oxå samtidigt. Har trackat mina två Intertokiga polare i Milano... var så säkra. Teo och Simone verkade inte allt för nedstämda än... vänta bara. Forza Milan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback