Bk Botta Matts håller sviten vid liv

Jag var ute i Mölnlycke igår vid 18-tiden för träning med ibf. Det var cooper test-prövning igen och jag var en smula nervös. Inte för testet i sig utan för jag var osäker på om jag skulle hinna ut till matchstarten på Ånäsfältet 19.00. Jag hade dessutom inte fått ihop fler än 6 gubbar, dvs en man kort.

Copper testet gick sådär. 12.05 har jag för mig. Jag kände mig lite seg i benen efter måndagen och tisdagen. Positivt var att jag inte kände av låret. Jag kände däremot av lungorna, mjölksyran och andnödheten på ett alldeles förträffligt sätt. Med andan i halsen, efter en snabb stretch, så styrde jag in mot stan igen och återupptakten av korpserien.

Efter
6 raka segrar och noll insläppta mål så var jag spänd på att se formen på gubbarna efter seme.... träningsperioden. Habass var dessutom det enda laget som har slagit oss hittills. 2 - 0 vann de med i andra omgången av serien. Så vi hade revansch att kräva.

I bilen in fick jag ett samtal från Richard Johansson. Han var missnöjd med att inte fått ut vinstpremierna och var tveksam till spel. Han skyllde på en gammal vadskada (vem har inte gjort det?). Så den bluffen synades rätt fort och efter lite knorrande så blev nu laget fulltaligt.

Första halvlek erbjöd en mängd chanser åt båda håll. Utan avbytare så blev tempot lidande men några kombinationer kunde det röda Bk Botta Matts bjuda på. Bakåt släpptes en del motstånadare igenom men jag ville inte bryta min svit med att hålla nollan som numera är sex matcher.

Vi höll tätt hela matchen och dessutom lyckades vi med en fin kombination, cross-nickinlägg-avslut, ta alla tre poäng. Vi går över till det viktigaste, nämligen betygsättningen.

Kalle Bodestig, 7,0 Sög åt sig alla långa uppspel på topp och fördelade bollar. Vände bort försvarare och kom faktiskt till skott dessutom. Det syns att han tränat hårt i sommar. Man of the match!
Johan Österman. 6.0 Saknade flytet som han bjudit på i tidigare matcher. En "coming man". Hade några goda intentioner och nickpassade till målet.
Peter Svanquist, 5,5 Fick inte till några bra avslut och vi förväntar oss mycket mer av denna träningsprodukt
Richard Johansson, 5,5 Slet på mitten och gjorde segermålet. Fick stå still i mitten sista fyra när han fejkat sin vadskada.
Jan Andblad, 6,0 Bäst på plan av alla Elfsborgare i tisdags på Mestalla. Visade auktoritet i försvaret som alltid. Teknikträningen han kört såg dessvärre ut som att han hade kört tillsammans med Samuel Holmén.
Staffan Johansson 6,5 Sköter sig alltid där bak, täcker skott och spelar lugnt och klokt. Blev bortvänd en gång men annars bra.
Peter Zellén 6,5. Höll nollan. Plockade ner några inlägg och tog några skott och nåt friläge. Fick kramp! i slutminuterna i vaden men det gick vägen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback