Korpen flyger!

EverydayLife

Min dator dog häromdagen och en ny beställdes i måndags... trodde jag. Kollade med inköp idag för att se hur långt min nya dator hade tagit sig. Det visade sig att den var inte alls beställd. Grrrrrr! Vilken härlig start på dagen tänkte jag medans knogarna vitnade...

Men igår var det dax för det vida (ö)kända fotbollslaget Bk Botta Matts att klara av seriepremiären. Jag tänkte följa detta lag fyllt av legender och has beens... Ett litet matchreferat följer här under... (ärligt snott från ett utskick till laget från mig) ska nog kunna bjuda på någon bild framöver... det är ju några matcher som skall klaras av. Titta på tabellen
här. Bk Botta Matts lirar i klass 4 D.

2 - 2 i seriepremiären!

Efter en oerhört svag respons på förfrågan att spela så var vi tvungna att panikvärva inför gårdagens match. Nya bekantskaper i går var Peter Runnestig och Anton Jonsson. De andra tappra smidiga och konditionsstarka spelarna hette Mats, Reichen, Kalle, Andblad, Richard och Svanqvist. Själv fick jag stå och frysa på sidlinjen och titta på när vi gjorde både ett och två mål i den första halvleken. Det första signerat Kalle, som vände bort en försvarare, peggade upp bollen på en liten grushög och dammade upp trasan i bortre klykan. Kalles förvånade min när han såg nätet prassla var obetalbar. Tvåan kom till efter att Andblad, planens gigant i de bakre leden, startat en av många vändningar och via Runnestig spelades Kalle fri på kanten som osjälviskt spelade in en passning tillbaka till Runnestig som hade öppet mål. Tyvärr kunde motståndarna (kan bannemej inte komma ihåg vad de hette) reducera med ett kanonskott bakom Anton i mitten av andra halvlek. När sen gästerna i sista minuten drog på ett långskott så flaxade Anton likt en skadeskjuten kråka och fick vittja nätet åter igen. Ändå går han inte in på Bk Botta Matts topp 3-lista över dåliga räddningar. Inte ens nära... Kalle och Runnestig hade dessutom ett två mot en läge i slutsekunderna som mycket väl hade kunnat resultera i full pott men bollen rann ut över kortlinjen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback