Staropramen dark och en pasta

Måste börja säga att jag hamnade i hissen med en annan granne igår morse. Tog gruvlig revansch på mitt eget samvete och försökte vara lite trevlig i hissen ner. Växlade flera stavelser faktiskt. Inte dåligt en onsdagmorgon. Fick mig på rätt bra humör. Hon hade haft svårt att sova för åskvädret på natten. Jag höll med men hade själv sovit som en liten baby med fönstret på vid gavel. Sover sååå bra när det är kallt i rummet. Brukar ställa upp frysen på glänt för sänka några extra grader...

Satt och bubblade lite med två kompisar på den lokala puben ikväll. Ett skönt ställe med bar och tillhörande engelska killar som driver baren. Opretantiöst sa Bull... Grymt skön pub faktiskt. Känns som att glida in hos bästa polaren och ta en bit mat och en bira... gärna då en Staropramen, en mörk. Kan inte bli mycket bättre faktiskt. Vi var tre singlar faktiskt som pratade brudar, resor och annat... En av kompisarna var från den svenska hufvudstaden och det var ett tag sen vi sågs. Så det var de vanliga frågarna (läs: jobbet då?... hur går det med brudarna?) ... och de vanliga svaren (läs: jodå jobbet går väl bra. brudarna?... ingen i år heller...). Vi pratade London, skall dit i slutet på månaden och kolla på premier league och Charlton tror jag det blev. Stekhet match! Fast det spelar faktiskt mindre roll vilken fight det blir. Det roliga är sällskapet den här trippen! Har bara varit i London en gång och då var det både Chelsea och Arsenal + en Suede-konsert. Så den här gången kanske jag faktiskt hinner se något av stan oxå... Men 7 grabbar i London kan väl knappast ha tråkigt!? 

Pratade blinddates och för- och efterfester med en alldeles för söt tjej. Hon sa en rätt skön sak om efterfester.... att en efterfest är som en chokladask. Det är bara de där spritfyllda resterna i hörnen kvar... Jag kanske inte cirerar ordagrant men nåt i den stilen var det. Jag garvade gott i alla fall. 

Grabbarna från puben skall upp till landet imorgon. Det innebär Kungshamn i deras fall. Det var snack om utgång och kompisen, vi kan kalla honom för X, har lurat med sig ytterligare kompisar som tror de skall få en grym utekväll i superheta Kungshamn eller alternativt ännu hetare Smögen. De har nog ingen koll på att en månad efter "industrisemestern" så är det helt dött. Tror att det finns ett ställe som har öppet året runt. (jag har vart där på vintern). X kommer nog få ett och annat att förklara för sina polare... Hade iofs gärna haft en soft helg i Kungshamn men jag har fortfarande förhoppningar att foten skall hålla för spel på lördag. Tveksamt men hoppet finns där. 

Höll på att glömma. Ett stort tack till min granne (vem det nu är) som kör trådlöst utan lösenord.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback