Premiär

Idag kände jag att jag ville sätta igång och blogga oxå... kan inte hålla mig borta längre. Hoppas ni får mycket nöje av att läsa mina åsikter och tankar om allt och inget. Nu kör vi!

Sitter hemma på mina ynkligt små 29 kvadrat och är lite härligt bakis efter en 30-års middag igår. Nej, det var inte jag som fyllde år. Jag är MYCKET äldre än så. Jag spelade match igår och i min kedja lirade Emil som har haft moppe i ett år... och jag är dubbelt så gammal. Då kan ni räkna ut själva!

Vi lirade bortamatch igår mot Veddige. Trodde på en lite tuff fight i en liten hall i ett litet samhälle. Hade lite fel! Vi saknade en hel del folk och fick stuva om rätt rejält i femmorna och själv fick jag vikariera på centern. Det gick väl sådär första minutrarna faktiskt innan jag hittade positionerna. Så släppte vi ett efter några minuter oxå. Men efter det målet tittade vi aldrig bakåt och körde på. Stabil 8 - 1 seger mot ett tippat topplag kändes som en bra start på lördagen! Härligt när vi kan släppa in i stort sett vilka som helst ur truppen och det ändå känns riktigt stabilt. Gott drag i laget för tillfället. Innebandy är ju inte så tråkigt ändå! Sen skadar det ju inte att man får bidra med några kassar själv oxå. Hade ett riktigt Jesper-Blomqvist-moment när jag blundade och sköt. En backhand rätt upp i klykan. Hade god hjälp av resten av gubbarna i femman igår. Pimp-daddy (Oliw) och Emil gjorde ett härligt jobb som yttrar och Erlandsson och Grin-Kalle (har seriens grinigaste fighting-face... jag lovar) gjorde ett hästjobb i deffen.

Sitter och tittar på dammsugaren och undrar hur man kan hata en maskin så mycket!? Vad har den gjort för fel egentligen? Tur att de blåa vann så vi kan köpa pigor för pengarna! ...kanske dax att investera snart.

Idag bidrog jag till Danska vägens välfärd när jag handlade frukost på Dahls, följt av en glass på Lejonet. Frukosten bestog av en chiabatta, en muffin, en apelsinjos och en kaffe. 111 kr senare kände jag mig våldtagen... eller åtminstone plånboken. Jesus f##king christ. Forfarande chockad....

Skall samla ihop mig och skriva ett ref till matchen igår. Titta in på Pixbo.se/ibf för att läsa det....

That's all folks! ...i alla fall för den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback