Överdos av Cola

Jag kan lova att jag inte kommer köpa en enda cola den närmsta månaden. Jag har precis kommit tillbaks från Stenkullen där vårt lag stog och sorterade colaburkar. En femtedel hade gått sönder och hade ruttnat. Då kan ni tänka er hur gott det luktade... Riktigt illa var det. Men förhoppningsvis drog vi in en slant till laget. Hoppas det var värt det, för avsmaken var lika stor som Maradonas ego.

Snart snart snart drar jag till London för andra gången i mitt liv. Populärt resmål. Har hört en massa kompisar som skall dit, och då inte bara de 6 kompisarna som jag skall dit med. Vi bor på värdens sunkigaste hostel. Det är inte direkt ett ställe jag hade tagit med mig flickvännen till. Du kan välja på att bo i privat rum faktiskt men oxå dela rum med 19 andra. Se till att stanna sent på puben om du tänkt sova i 20 bädds-rummen. Då är det våningssängar som knirrar mer än en trappa i en skräckfilm. Men det ligger riktigt bra och det är löjligt billigt. Nu har vi valt att bo i två egna 4 bädds-rum iofs. Vilken lyx! 

Hur kommer det sig att trots att garderobens 3 lägsta skikt är fylld till bredden av skor, så saknar jag ändå olika typer av skor. Jag har säkert 10 par som jag aldrig använder men som jag inte kan slänga för jag tycker att jag borde använda dem... känns det igen? Min andra garderob är ungefär lika full av jeans men jag använder bara tre par. Måste åka ner till via Torino där min favvo-butik ligger... där kan man fynda, framförallt i januari på rean. Ett annat tips är David Mayer som har riktigt stiliga grejor. Har inte sett deras kläder i Sverige än. Någon som gjort det får gärna skvallra till mig! Tjejen i butiken på corso Buenor Aires har dessutom ett sånt sug i blicken att man blir knäsvag. Det går inte att säga nej. -"Will you try this shirt also?" frågar hon och man står där och nickar. Visst, Sure! -"it looks good on you" fortsätter hon och då plockar man upp Visa-kortet. Norra Italiens kåtaste blick. Alltid ett plus!!! Värt ett besök bara det...

Måste berätta om en annan händelse när jag var inne på Replays butik i Milano. Jag gick och strosade där och tittade runt lite när helt plötsligt en person kommer fram och kör bort mig. Jag tänkte att de kanske skulle stänga den delen eller nåt, men när jag vände mig om så förstod jag. Där stog Eros Ramazotti, som bara kan tävla med Julio Iglesias om vem som är vämjeligast. Helt plötsligt var man inte vatten värd. Hela butiken, jag skojar inte, stog på helspänn när spänn-farfar skulle titta på jeans. Jag vände på klacken med kräk-känslor och försvann illa kvickt utan att vända mig om. Men det är tydligen känt att expediterna på den butiken skiter i service. De är bara lite status att jobba där och så hänger de på nattklubbarna istället. Jag tittar efter öppningar i butiken varje dag... Tänk att få slicka Eros Ramazotti i röven ena dagen (inte bokstavligen nu då...) och sen avspisa vanliga människor varje dag!!! Säkert bra personalrabatt oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback