Ostädat!

Äntrade mina 29 oerhört ihopträngda kvadrat och fick bara känslan av att ställa mig och skrika rätt ut. Jag sparkade av mig skorna i den pyttelilla hallen som egentligen bara tillåter att man vänder sig i den. Jag började räkna efter hur många par som faktiskt låg på golvet och kom fram till 8 olika par + ett par inlines och insåg att herregud... det är tamejfan mina allihopa... och då ligger lika många i garderoben. Jag tänkte att paniken för att det är ostädat försvinner väl när jag går in i "salongen" men på väg in dit (alla 20 cm) så måste jag gå förbi dörren med 4 handdukar hängandes över... Det är där de hamnar när jag sömndrucken skall ta på mig på morgonen....

Väl inne snubblar jag över det nionde paret skor, min träningsväska, en balansplatta och ett klubbfodral. Jag tittar desperat efter någonstans att lägga dessa saker men alla mina förvaringsmöjligheter (läs: soffan och sängen) är belamrade med diverse kläder och tupperwareburkar. Vid det här läget så börjar det stocka sig i halsen och linserna känns oerhört obekväma. Jag funderar på om det är dax att skicka in en anmälan till Extreme Makeover - home edition, Roomservice eller Det okända. Jag biter ändå ihop och tänker att i köket har jag en frizon, jag går dit. Men jag vänder på klacken direkt när jag ser disken och mitt ölflaske-fyllda matbord, som jag använt som just matbord högst 10 gånger de senaste 7 - 8 åren som det stått där. Bordet går annars under arbetsnamnet "arkivet" då alla papper som trillar in i den här lägenheten hamnar där förr eller senare.

Jag satte mig på de få kvadraddecimeter som återstår av soffan och skriver det här istället. Skall snart ta tag i mitt rehab-pass och rulla golfboll i hålfoten, tåhäva och stretcha. Sen skall jag nog städa lite.

Kände inget sug efter cola idag heller...

Vi hade pubquiz på jobbet idag. Jag var totalt värdelös. Inte en sportfråga någonstans. Kunde smeknamnet på Charlie Parker och U2 Pride i musik-delen men sen var det stopp. Katastrof. Så kom vår grupp sist oxå...

Nä, nu får det vara nog... dax att ta tag i uppröjningen, saneringen, kalla det vad ni vill. Representationsvåningen skall iordningställas!!! får nog ringa och sjukanmäla mig imorgon... om jag skall hinna med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback