Från lilla London till Stora London

asså, jag kan förstå att folk tycker det är jobbigt och tråkigt att träna. Nu har jag hittat ytterligare ett skäl till att inte ge sig iväg ut i löparspåret. Trots detta så gav jag 5:an en chans igår. Var uppe och fick lite ultraljud hos Janne sjukgymnast och sen var det jogging i spåret. Det slog mig hur många stavgångare det var i spåren. Har inte testat det där själv, och jag skall tillägga att ni nog aldrig kommer att se mig med två stavar på barmark heller... jag har ju iofs ett och ett halvt vasalopp i ryggen men då är det på snö.

Såg en artikel i Aftonbladet idag om stackars Cissi Ramsby som har lagt ut en erotisk bild på sig och hennes flickvän. Stackare! ...och sen kan hon med att säga att hon inte hade räknat med att bilden skulle sprida sig. Internet är ju så stort. Inte nog med det. Den på fritiden raketforskande Cissi tror säkert att hon gjort sitt livs affär när hon säljer sig till Aftonbladet för en snyfthistoria. För helvete Cissi. Klipp dig och skaffa dig ett jobb! Kom in i matchen!

Ingen bubblare att en sån här nyhet ligger på Aftonbladet förresten. De och Expressen har ju de senaste åren gått från kvällstidning till ren skvallertidning a la Se & Hör. Det är ren undersökande journalistik på absolut lägsta nivå! Jag har bojkottat pappersvarianten sen länge... Är dock inne och läser på nätet och ibland kan jag inte annat än förundras över deras sätt att rubricera sina nyheter och innehållet i dem... Ta som exempel Zlatan som måste vara en av personerna som förekommer mest. Om Zlatan visar sig utanför fotbollsplanen så är det tydligen en nyhet. Antingen så är han oerhört respekterad i Italien för han gjorde faktiskt 8 målgivande passningar förra säsongen eller så är det katastrof att han inte är bland de 50 bästa och nominerad till guldbollen eller så är det ett reportage vilken matta han har i badrummet. Såg till och med vilken barnvagn Zlatan använder och det var nån fotomodell som startade det modet... Herregud! Kom in i matchen!

Hur kommer det sig att man på en mils avstånd kan se att bilen man möter övningskör? Varje gång jag får den känslan så visst ÄR det så. Åtminstone 19 av 20 gånger. Att hamna bakom en övningskörare får mig dessutom alltid att känna mig stressad. Det spelar ingen roll om jag är ute i god tid eller jag vet att jag skall ändå svänga av om 200 meter. Igår fick jag det ultimata anger management-testet när jag återvände från Skatås. Jag tog 30-vägen mellan Skatås och Danska vägen och hamnade naturligtvis bakom en övningskörare. I ca: 15 km i timmen så gick hemfärden något långsammare än vad som kändes nödvändigt. Den här vägen har dessutom farthinder i både gupp och avsmalningar där bara en fil kan passera. Efter en så där 5 minuter och 300 meter senare så ser jag ytterligare en bil som svänger in framför oss från en sidogata. You lucky bastard, tänkte jag och gladdes åt min medtrafikant som hann ut före novisen framför mig. När han svängt klart ser jag att den erkänt hatade övningskörningsskylten ju sitter även på den här bilen. Hilarious, tänkte jag och började räkna till 100. Jag har sett att man gör det när man tappar humöret... Vår lilla kortege blev bara längre och längre då fler stackare hamnade i kön bakom mig men till slut svängde båda vänster ner mot S:t Sigfrids plan för att terrorisera några fler trafikanter medans jag svängde höger mot friheten och hemmet. Det tog mig nån halvtimme och en öl innan jag lugnade ner mig och kunde fungera normalt igen...

Nu är det nåt dygn kvar innan jag drar till London för helgen. Resväskan är uppsläpad från källaren och tankarna på vad som skall med har snurrat i skallen idag. Framför mig på bordet ligger ett gult Forex-kuvert med lite nyväxlade pund. Det skall bli så grymt skönt att få dra iväg med sex polare och glömma av livet hemma några dagar. Har alltid gillat att resa och det får en dessutom att uppskatta det man har på ett annat sätt. Får nog ta en bira och kolla lite fotboll idag så jag kommer in i stämningen.

På tisdag är jag hemma igen! Då lär ni få höra en och annan rolig historia från fisk- och chips-landet.


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Trevlig resa!!

2006-10-19 @ 07:30:19
Postat av: Jeppeeira

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback