Alla heter Glenn i Göteborg

Härligt att se att Kim Glenn Källström tagit efter sin mentor i Lyon och dra in kvitteringen med en härlig bad-statiol-boll-skruv. När sen Christian Glenn Wilhelmsson gör nåt bra för första gången på ett decennium så är lyckan fullständig och jag tyckte faktiskt att jag såg Lasse Glenn Lagerbäck formade ordet "ja" med läpparna innan han tittade ner i blocket och antecknade vilken minut, vem som passade fram och hur nära Daniel Glenn Andersson låg Gudjohnsen vid tilfället.

Att höra Glenn Hysén dra 45 klyschor på 90 + 3 minuter är ju fantastiskt kul... första 35 matcherna. Det blir lite enformigt till slut. Visste ni förresten att Glenn har ett kartotek med 60 klyschor som han har som bas. Sen drar han 45 till varje match. Känner ni igen en klassiker som den här? "-Men det är ju så han eeee... han syns inte på hela matsen å sen gör han mååål". När sen den stackarn som agerar bisittare (alla är bisittare när Glenn är med) säger nåt i stil med: "-ja du Glenn... du har alltså tagit ut en mittback, en målvakt och en högerback som matchens kandidater?". Ja, då är lyckan gjord. Har du inte tröttnat där så gör du det i pausen när Claes Glenn Runheim utvecklar Glenns klyschor och Thomas Glenn Nordahl försöker andas (tror Thomas Glenn jobbar extra som säckpipa) mellan sina försök att föklara sina euforiska känslor över att det är fotbollsfest igen. Spelar ingen roll om det är Barcelona - Real eller Åtvidaberg - Qviding. Så ni kan sluta titta nu, ni vet redan hur sändningen kommer att vara....

När skall nån storklubb sno vår förbundskapten rätt under näsan på Lars-åke Glenn Lagrell?

Körde första rehab-passet idag. Tåhävningar till förbannelse, rulla en golfboll under hålfoten och krafsa in en handuk med tårna. Låter det roligt? Ungefär lika roligt som charader...

charader


eller några av mina andra hatobjekt... jag har svårt för vissa saker. Så är det bara. Jag mår psykiskt dåligt varje gång det är buskis på tv. Jag är ledsen, jag vet att många tycker det är kul med buskis men jag kan bara inte se vad som är kul när några människor slår i dörrar och har löständer. Stefan och Krister, Full frys. Kan nån förklara det roliga?

Det kan nästan bara jämföras med fester där det ligger ett härligt sånghäfte med femtioelva sånger i. När sedan den gamla chalmers-studenten skall återuppleva sin nollningsperiod och dra fyra låtar så går åtminstone jag hellre in i dimman. Jag tror jag får en allergisk reaktion varje gång jag hör ordet studentikos... vem hade inte velat hamna bredvid de här grabbarna på en middag?

Verkar jag bitter idag? ...jag är nog det... får skylla det på foten!



Kommentarer
Postat av: B

bara för det så ska jag sätta ihop ett hejdlöst skojjigt sånghäfte med små fnissiga illustrationer till julfesten :)

2006-10-26 @ 11:28:48
Postat av: Kjellkamilla

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback