Vuxenpoäng

Idag har jag gjort så många vuxenpoäng. Ni kan inte fatta! Jag är ändå 32 så jag borde veta hur man gör men någonstans så är jag inte mer än 22. Men som sagt, idag har jag gjort så många vuxna saker att jag snart tror att jag ÄR vuxen på riktigt. Lyssna här.... Jag började dagen med att bädda sängen ( 120 vuxenpoäng) , fortsatte ut till en kund och hade ett arbetsmöte (240 vuxenpoäng). Pratade om julen med tjejerna i receptionen (ouch... det är minst 300 poäng) hos kunden. Vilken 19-åring gör det? Efter mötet hade jag en lunch med en tjejkompis/ex-kollega och pratade relationsproblem (970 vuxenpoäng). Vann fyra flaskor vin på vinlotteriet (45 vuxenpoäng) på jobbet och slutade kvällen på Incontro med att ta en club sandwich och 5 bira + en kaffe (375 vuxenpoäng) För att toppa det hela så har jag bjudit på en lägenhet och budgivningen fortsätter över helgen och tas upp igen på måndag. (1275000 vuxenpoäng). Det ger en summa på 1277050 vuxenpoäng. Det kan antingen bytas in mot en leksak eller mot en provkörning av Audis nya R8. Vad säger man... väässsklass!

Stog på Incontro som sagt ikväll. En bar som vilken annan men ändå inte. Det är en pianobar med musik som inte överröstar en konversation. Det är 19-åriga brudar på bordet till höger om dig och det är ett 60-årigt par till vänster. Folk som är i stan tillfälligt och som vill prata. Ett skönt hak helt enkelt. Tomt på folk bitvis, men helt perfekt en fredag när man inte är sugen på att stå och stompa till Carola på Nivås schlagergolv, eller att bli antastad på Depp (som jag ju sällan är). Nej, en schysst bit mat och några bira med kompisar är svårslaget. Speciellt en fredag när man inte är partysugen. Det är dessutom sista helgen innan löning vilket innebär att man är liiiite mer restriktiv än vanligt.

Har inga som helst planer den här helgen än så länge. Skönt faktiskt. Det visar sig... Trillade hem till fots från Incontro ikväll och klockan är bara barnet. Ska bli skönt att ta igen lite sömn från veckan som har varit kaos från början till slut. Lite sömn p.g.a. lägenhetsbjudning, kompisar och date. Varför skall det snurra så i huvudet? Är det verkligen meningen? Var ute och kollade sista halvan på Ale - Pixbo igår. Följ länken för ett referat. Känns som att Ale lirar i trean nästa år. Men de skall ha cred att de faktiskt hade lite underhållning i pausen. Alltså nåt mer än 11-åringar som står och skjuter i strumplästen.

Lördag imorgon och jag vet verkligen inte vad jag vill göra. Det enda jag är säker på är att plånboken inte kommer gilla det som jag vill göra. Kanske en bio. Har ju inte sett Borat än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback