Överklassnytt

Idag har jag mycket att prata om. Men vi börjar med att gå ner och plocka ut tvättmaskinerna och hänga upp tvätten på tork................

sådärja. Måste bara påpeka att nån har snott nyckeln till ena torkrummet. Men jag väljer att inte skriva nån lapp och sätta upp på dörren. (Det hade nån redan gjort.) Nä seriöst... , det där är inget för mig och det leder mig in på den första grejen som stör mig nåt så in i h-vete. Läste idag i Se & Hör mellan alla Zlatan-nyheter, att någon har anmält tv4 för deras reklam för fotbollsgalan. När två kvinnliga journalister iklädda festblåsor springer på fotbollsplanen och försöker hinna först till en boll. Den här människan har tydligen Söndagsöppet som nåt slags höjdpunkt i livet och sitter och grimaserar illa när någon säger saker som bröst, sex och annat snusk i tv. Usch och fy! Så kan vi ju inte ha det. Personen i fråga (som jag tror är en kvinna?) tyckte att det var nedlåtande att låta tjejerna med urringning springa runt samtidigt som en man i övre medelåldern kommenterar. De svettades dessutom! Kors i taket.... tjejer kan svettas oxå? Det har inte min mamma sagt till mig. De bajsar lavendel och går i fina spetsunderkläder hela dagarna! Herregud. Stackars kvinna som inte har nåt bättre för sig och anmäler reklam som de anser stötande. Jag satt mest och garvade åt reklamen för den var lite självironisk. Antagligen är det samma gråa tant som ger HM gratisreklam VARJE j-vla år och anmäler reklamen och därigenom förlänger kampanjen ytterligare. Den lever sitt eget liv i Se & Hör i månader efteråt när man kan läsa feta rubriker: HM stämda (och så en stor saftig bild på en volymös blondin som knappt kan hålla sig inom de alltid närvarande spetsunderkläderna). Dagen efter så är det HM svarar på stämningen som rubrik på lösnummerhungriga s.k. nyhetstidningarna Se & Hör. (och så en stor saftig bild på en volymös blondin som knappt kan hålla sig inom de alltid närvarande spetsunderkläderna) Tror att det är Expressen som är Se och Aftonbladet som är Hör förresten, om ni inte redan fattat det. Att dessa anmälande människor är så korkade att de inte fattar att om man klagar så har HM i det här fallet uppnått precis det dem vill. Mer exponering. Det bevisar bara vilka osmarta människor det är... Släpp det och kom in i matchen. Lägg krutet på nåt vettigt istället.

Till den fiiiina världen en stund. Där vi käkar gåslever till frukost och inte beblandar oss med pöbeln. Jag praoade nämligen i den fiiina världen idag. Vi skulle köpa in tavlor till konstföreningen på jobbet. Jag stog i ett galleri i Vasastan och la huvudet så där lagom mycket på sne och sippade på ett glas rött (helt sjukt egentligen). Sen försökte jag kläcka några smarta kommentarer och tänkte hela tiden att snart kommer kamerateamet ut. Snart kommer Lennart Svahn med en blombukett, slänger över sin lugg från ena örat till det andra över hjässan och ler sitt Colgate-leende och säger att: -"du är lurad Peter". Vi har allt på film. Men Svahn hann aldrig fram innan U2 började spela i min ficka. Electrical storm strömmade ut från rockfickan. Jag tog upp fånen och det stog Stenmarck på den. De var en man kort på träningen och jag fick sluta smutta på de stackars dropparna vin och fick snabbt lämna över ansvaret till andra att välja ut tavlor. Istället bar det av med ilfart till Mölnlycke för att 25 tejpvarv senare äntra planen med andan i halsen. Stackarna som drog nitlotten den här träningen var Degen, Quist, Dala och Salle. Första gången Sallén och Zellén lirar i samma lina. Troligtvis den sista oxå! Vad Stenmarck hade glömt att säga var att de skulle köra nån rolig försvarsövning där man började spela två femmor mot en i 10 minuter. Jag orkade väl stöta ut tre - fyra gånger innan den första mjölksyran hittade ut ur sina gömmor. Men då var det väl 8 minuter kvar. Men rött skall vara inne i år så det var bara att bita ihop. Det var liksom välkommen tillbaks efter 6 veckors rehab. Nä men vi kör väl lite tokförsvarsspel då kanske?! Du är skyldig mig en Stenmarck!

Foten höll ända tills sista bytet sen föll den igenom igen. Hade ingen spritpenna den här träningen men måndag och tisdag har jag ett nytt försök att lyckas fånga smärtan i foten på nåt sätt.

Märker att jag har en kvart på min torktimme kvar så jag får hitta nåt mer att störa mig på och som vanligt så är det bara att gå in på Se & Hör för att hitta nåt idiotiskt. Hur kan folk köpa dem dag efter dag? Det är för mig helt oförståeligt. Tittade in på Se och den första rubriken jag ser lyder: Vems trosor har Idol-Markus i handen? Need i say more? Jag har inte läst den men för det första, vem fan är Markus? Hur många människor finns det med tilltalsnamnet Idol-någonting. Snart har vi fler människor som heter Robinson-någonting hit eller Baren-någonting dit än vanliga människor. Idol-fenomenet är ungefär lika vanligt som att se en tribal i svanken på en tjej. Aha... fint... originellt! Verkligen! Sen dyker hemma hos-reportage om Markus upp. Markus går och handlar på Ica. Marcus lämnade inte dricks på restaurang. Besviken servitris talar ut. -"Han är ju ändå min idol!". Och min favorit. Marcus full i baren. Nu har Idol-Marcus druckit alkohol och det i sällskap med en yppig blondin. (Det Se glömmer att säga var att den yppige blondinen egentligen är en reklamskylt på busskuren utanför baren (föreställande en stor saftig bild på en volymös blondin som knappt kan hålla sig inom de alltid närvarande spetsunderkläderna). Och så fortsätter vi skapa nyheter. Det finns nåt sånt nyhetsprogram på Se eller Hör med nån gammal Se & Hör-journalist. Och då menar jag riktiga Se & Hör. Det är det här jag kallar överklassnytt. Tror han heter Daniel någonting och kan ses högst 200 meter från kungafamiljen i vanliga fall. En klatschig jingel och så börjar han. Hej! (med en scarf i skjortöppningen) Nu har Paris köpt nya moonboots till sin hund. Det är naturligtvis DIOR som har skapat dessa måsten till ditt husdjur. Det ryktas att Ben Affleck har hånglat... och så fortsätter det i några minuter. Intressant? Livsviktigt? ...Skrämmande? Ni får tycka vad ni vill... jag klarar inte av det. Sådärja nu är torktiden slut. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Pib

Kan man ringa dig när vi är en man kort på träningen?

2006-11-17 @ 10:02:25
Postat av: Zellén

Med ett fett nyskrivet treårskontrakt för Pixbo så tror jag det blir svårt! ;-) jag har ju ändå rabatt på vår klubboverall som dyker upp vilket årtionde som helst!

2006-11-17 @ 13:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback