Måndag hela veckan

Såg på Kingpin häromdagen och den är ju helt underbar. Inte bara för att min favorit, Bill Murray, är med. Men han är grym. I alla komedier jag sett. Hans minspel och timing i replikerna är oslagbar. Om det så är Ground Hog day (måndag hela veckan) eller till och med en så medioker film som ghostbusters. Inte ens den blir tråkig med Murray på plats.

Mccracken


Ernie McCracken, Big Earn... är ju helt fantastisk. När han stödjer ensamma mammor och står och tafsar på dem under en reklam-spot. Det är stor humor. Den överkammade frillan, bowlingskjortan i kombination med
handledsskyddet. Jag garvar varje gång!

I Måndag hela veckan så är han än väderpresentatör som skickas till en liten stad i ingenstans och skall göra ett reportage om Ground Hog day. Där fastnar han i ett snöoväder och vaknar upp i samma dag gång på gång på gång. Har ni inte sett den så har ni missat nåt. Sen är min gamla favvis, Andie McDowell med oxå... Hon kan se rätt så sexig ut ibland...

Idag tränade jag utan tejp. Det går bra! Förutom att det var segmåndag och hjärnan är någon annan stans ibland. Märkligt vad svårt det är att göra bra träningar på måndagar.

Igår när jag skulle ta på mig linserna så trodde jag någon hade bytt ut linsvätskan. Det kändes som syra. Höll på att inte få ut den heller, för reflexen när det svider i ögat är att stänga ögonlocket så jag fick improvisera... Det slutade med att jag gick till jobbet idag i glasögon. Det händer ju inte allt för ofta... jag menar att det räcker att man blir kallad tjockis, idiot och flintis... Nu får man leva med Glasögonorm oxå. Jag får snart fly landet igen!

Kommentarer
Postat av: Micke Gustavsson

;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback