In the middle of the night...

När jag skriver detta är jag precis hemkommen från en helkväll med det gamla gardet. Vi har hittat på olika sätt att hålla ihop det gamla gänget och när innebandyn inte kunnat bjuda upp till det vi vill... dvs, att ha ett lag där alla gamla polare kan vara med, så har vi startat ett korplag i fotboll. Det är en taskig ursäkt för att träffas men den funkar! Barn, familjer och jobb har satt stopp för gamla Pixbo-gänget och på innebandyplan så kan vi inte längre träffas i omklädningsrummet så ofta som vi vill. Men Bk Botta Matts, vårt korplag, har fyllt en del av den luckan. Där kan vi träffas och prata hur vi skall spela, varför och när. Vi har inte ens kommit nära spelkvalitén som vi hade på innebandyplan men engagemanget är det samma och besvikelsen är även den lika stor när vi förlorar.  (vilket händer betydligt oftare på Hedens stenhårda grus än på innebandyplan). Ett bra sätt att träffas helt enkelt och i år slutade vi på en femte plats (tror jag) i divison 4 C. Men det är inte för att stiga i seriehierarkin som vi lirar fotboll... det är ju för att vi skall ha kul.

Klockan är 04:45 denna mörka novembermorgon och jag är glad att jag kommit hem. Åkte hem med en fantastiskt trevlig taxichaffis som pratade om konkurrensen från svarttaxi, och framförallt från en landsman (iran i detta fallet) som tydligen var ökänd inom taxikretsar. Jag fick en ingående förklaring hela vägen hem... Han var ett svin, kommer inte ihåg namnet, men nåt på B var det... Nåt att ha i minnet när ni hoppar in i taxin på stan kanske?!

Vi satt på Pasta plus, nästan hela laget denna kvällen. Måste rekommendera den restaurangen! Helt fantastiskt gott varje gång tycker jag. Några var lite missnöjda med pastan denna kvällen men min oxfile med parmaskinka och rosmarinpotatis var gudomlig. Det toppat med en flaska rött tillsammans med mr. Charles Barkley och en kaffe, en tryffel och en uppfräschande Limoncello gjorde kvällens restaurangbesök värt varenda krona... Några Bacardi-cola funkade oxå. Ett ställe att gå till om ni gillar italienskt käk. Cibo meraviglioso.... underbart käk om ni undrar vad italienskan betyder...

Efter några timmar på favvisristoranten så bar det av till Avenyn. Ett tag var det snack om Hard rock men vi kände oss inte särskillt hårda, så vi gick till Nivå istället. Där var det drinkar i baren och lite dans på logen. Bra fart på de gubbarna som hängde på. Vi höll rätt länge. Men alla kvällar måste ha ett slut och efter en burgare på Mc så bar det hem med redan nämnda taxichaffis och nu längtar jag efter nästa möte med en dam som jag träffade på igår... Det har jag faktiskt gjort ända sen vi sa hej då till varandra i fredags.

Imorgon är det fars dag och jag lovade min mor att inhandla en tröja till farsgubben. Inga problem. Bara jag vaknar tillräckligt tidigt imorgon. Men det är väl öppet till fyra antar jag. Farsan är tacksam att handla till, då han har ungefär samma storlek och inte bryr sig särkillt mycket om färg eller stil. Lite mer funktionell är han min pappa. Är den skön så är den bra... Tänk om jag hade tänkt så själv... vad mycket enklare det hade varit!

Imorgon sticker Tobbe upp till Stockholm för att praktisera. Kul för honom att testa på huvudstaden lite. Konstigt att inte ha han i stan bara. Vi får väl se om han behagar dyka upp igen. Antagligen med en tung stockholmsk dialekt och med framgångsfriss (bakåtslick) och värsta glajorna (läs: solglasögonen). Troligtvis en blårandig skjorta med feta manschettknappar, ett diorskärp och ett par svarta vrålspetsiga läderskor. Ännu en förlorad Götelaborgssjäl?! Lycka till hur som Tobban!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback