Il Lavatrice

Efter att ha presterat inte mindre än 10 tvättar idag så har jag bara en skjorta och lite jeans kvar att tvätta. Halvspännande men förkylningen börjar släppa och jag ligger inte orkeslös i sängen hela dagen längre. Snarare i soffan med fotboll på tv och jämna turer till tvättstugan. Har inte lämnat lägenheten eller huset sen i helgen och har bara hört hur kallt det är ute. Återstår att se imorgon antar jag.

Kakà är kung! ...och äntligen lirar de med rätt
startuppställning...Dida; Simic, Nesta, Maldini, Jankulovski; Gourcuff, Brocchi, Seedorf; Kakà; Ricardo Oliveira, Gilardino. Tyvärr fick Nesta gå ut redan efter 19 minuter och ersattes av Cafu. Hade iofs kunnat slänga in Gattuso i startuppställningen istället för Brocchi men Rhino är inte lika idiotbra som han kan vara. Serginho kan vara bättre än Jankulovski oxå... men det vet väl bara ni som hejar på Milan förståss...

Jag måste erkänna att jag har fått en överdos fotboll. Champions league har verkligen gjort så att man inte bara får se fotboll 379 gånger om året. Man får se det om och om och om igen. Fyra matcher på en dag om du inte har nåt annat bättre för dig... och ligger du hemma sjuk, så tro mig. Det har du inte! När man inte ens kan hålla sig ifrån remoten innan laguppställningarna är redovisade av nån hetsig kommentator och man fastnar på en gammal Friends-repris som man sett åtminstone fyra gånger... ja, då har man fått bevis på en överdos. Kanske inte konstigt att man då får allergiska utslag av att titta på en allsvensk match. Eller ännu värre, när du får andnöd när du ser Kicki Bengtsson lobba in ett skott över en målvakt som når halvägs upp till ribban. Förlåt alla som gillar damfotboll men jag ser inte underhållningsvärdet i den sporten. Lika lite som en brömatch i allsvenskan. Det är ändå den 29:e bästa ligan i Europe... det är faktiskt sant. Kanske inte konstigt att man hejar på Milan...

Andra sporter som känns lite lätt överreklamerade:

1. Damhockey - Man får inte tacklas. Varför spelar man hockey i så fall?
2. Bandy - Har aldrig sett nån match live (och det är väl halva grejen vad jag förstått) men på tv suger det.
3. Basket - Kan fortfarande inte fatta när man får en foul och inte.... avdankade amerikaner som leker med seriösa svenskar som snackar amerikanska. Nja... sådär.....
4. Speedway. Ok, han tog starten... och han vann... kul!
5. Cricket - Om du inte har 4 dagar över nån gång... fast det kanske är så lång tid det tar att fatta poängräkningen...

Titta på sport är en sak man kan göra när man är sjuk. En annan bättre sysselsättning är väl att plöja igenom nån bok. Om du har orken förståss. Det är svårt att hålla sig vaken om du ligger ner och läser. Vill ni ha nåt bra tips så är vilken bok som helst med Nick Hornby att rekommendera. Min humor rakt av. High Fidelity är löjligt bra.

Håller på att jobba mig igenom en seg bok för tillfället. Jag kan inte ge upp även om den är lite seg... och över 1000 sidor. Men jag har bara 400 sidor kvar ungefär... skam den som ger sig. Jonathan Strange & Mr Norrell är en bok jag inte kan rekommendera... men så fort jag är klar med den kan jag ta tag i Hornbys senaste: A long way down. Kanske kan börja nån gång framåt jul...

Dax att hämta sista tvätten och gå och lägga sig. imorgon är det jobb igen!

Kommentarer
Postat av: Sambon på Baron Rogers Gata

Det var bättre när vi var sambos. Då menar jag tvättdagarna.

2006-11-02 @ 18:32:49
Postat av: Miodiolive

Hi, nice site! Keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback