Blog clog

Dagens ord kommer här: clog. Nu är det iofs inte rörmokeri vi pratar om men mitt bloggande har hackat lite den senaste tiden. Det har berott på att jag har lagt tiden och framförallt energin på andra saker den här veckan. Det gått mycket tid till att tänka och fundera över tjejen som inte hörde av sig. Det har tagit för mycket energi, men nu när jag vet vad som gäller kan jag rikta energin åt annat. Som tur är har man innebandyn som man alltid kan försvinna in i och som nu äntligen är positiv igen. Längtar redan till nästa träning imorgon och såklart fredagens match mot Marstrand.  

Idag har jag haft en riktigt avslappnande och skön dag. Jag började med en sovmorgon och låg och drog mig i sängen hela förmiddagen. Sen styrdes Opeln till Mölndal och Stenmarck, där jag hämtade upp den gamla gubben och åkte till Pasta plus. Frukosten bestog av en halv förrätt i form av en vitlöksdränkt Bruschetta Rustica som satt som en smäck i gommen. Detta följt av en gudomlig Penne Romagnola. Stenmarck tog en Pappardelle in Barca... eller som det lingvistiska geniet uttryckte det: ...in barsa. Den OERHÖRT vackra, och lika trevliga servitrisen upprepade ordern och tillrättavisade vår schlagerstjärna, men ingen av oss lyssnade på vad hon sa. Istället var vi som hypnotiserade av hennes skönhet. Avslutningsvis sköljdes det hela ner med en dubbel espresso. Anton tog en vanlig u-landskaffe. Pasta plus kan verkligen rekommenderas. Jag har gjort det förut, men det tåls att upprepas. Pasta plus kök levererar gång på gång. Oerhört prisvärt. Och då inte bara för servitrisens fantastiska leende... vi la 270 väl satsade svenska riksdaler var, och då var 60 - 70 kr dricks.
 
Efter en god frukost... eller ja, lunch, (Klockan var ändå halvtvå på dagen när vi började käka)  så bar det av till en av mina kusiner och kak- och tårt-kalas. Hennes dotter fyllde år och det blev lite kaffe, en kaka, lite mer kaffe, godis och tårta. Kommer nog få svårt att somna idag... Koffein och sockerchock.

Direkt från barnkalas till Lisebergshallen där storebror tog emot BIG:s favoriter... ja just det: AIK. Direkt från träsket i Solna till den sträva mattan på nöjesparksområdet. När jag kom in stog det 0 - 2 och redan efter 5 minuter så kom 0 - 3. Sen gjorde Pixbo 8 raka mål. Matchen slutade 10 - 7 till slut och dommarna höll stundtals division 2 klass. De (Gottfidsson, Walkert) visade gång på gång okänsla och blåste av sina avvaktande frislag, precis när bollen kommit loss. Ett tag kändes det som att båda lagen var vansinniga på dommarna. Jag har sett dem en hel del matcher nu, och aldrig tyckt att de varit helt klockrena. Men idag bjöd de på ganska många småmisstag som retade upp spelarna. Det var iofs inte de som avgjorde matchen och några stora misstag gjorde de väl inte heller, men känslan fanns där hela tiden att de inte hade full kontroll. Kul att se bröderna Jihde på plan samtidigt. Kan tänka mig att Johan passar på att ringa lite oftare i veckan än vanligt!!! Måste kännas rätt bra nu va, Johan?

Synd att det inte drog ännu mer folk bara... 943 åskådare är en hyfsad siffra men med tanke på att det är två av Sveriges bästa lag, och att Jihde, Niklas, var tillbaks i Lisebergshallen så borde det varit minst 500 till. Det tycker åtminstone jag! Synd att det inte var fler, för det var en oerhört underhållande match. Innebandy när den är som bäst. Mycket mål, kamp, och vilka sköna individuella prestationer. Joppes räddning på Jihde, Hellas brytning och friläge (som iofs inte blev mål), Runnes zorromål... jag kan dra upp hur många situationer som helst. Mycket rolig match. Har ni inte sett innebandy förut, så gå och kolla på Pixbo. Det är verkligen underhållande. Det är ännu mer slående hur underhållande det kan vara när man på sporten såg målen i ett bra sammandrag på SVT. Inslaget direkt efter var en bandymatch, där man visade 5 - 6 mål. Tre av målen filmades från 50 meter och kameran hann inte zooma in. Man såg en hörna där 8 gubbar på rad skjuter. Sen ser man samma 8 gubbar plus de övriga två sträcka armarna i luften och man kan konstatera att.... jaha... där var det tydligen mål. Undrar vem det var som gjorde det?!? Nästa mål ser man en back som drar en långboll och när man håller på att försöka se vem som tar emot bollen (det gäller den stackars kameramannen oxå) så har dommarn blåst mål och åter igen kan man konstatera att... jaha, nu var det mål... undrar vem som gjorde det?!? Bandy på is är verkligen ingen tv-sport. Undrar hur länge den lever kvar? Vilken skillnad på bandy och bandy... inte ens på reprisen ser man bollen på bandyn. Tröstlöst tråkigt.

I veckan är det för ovanlighetens skull jobb och innebandy som gäller. Sen skall jag med att hinna börja ändra vår hemsida för Sommarskolan. X3M Sommarskola har kört 4 år nu och det är lite att fixa med. Vi skall även förnya hemsidan som behöver en uppfräschning. Hittills har den varit funktionell men vi skall vässa layouten lite. Ni kan själva gå in och titta om ni vill se hur den "gamla" sidan ser ut. Som sagt, det är en ny site på gång!

Koppen, min gamla kombo, och basketrival, lyckades leta fram namnet på artisten som jag frågat efter. Stort! En låt som jag lyssnade grymt mycket på, under våra glansdagar på Baron rogers gata på djävulsön. Dubbelman hette artisten och jag ser fram emot när jag får lyssna på låten igen.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Keep up the good work! :)

Postat av: Edvardolivia

I like this site. Keep it up!

2010-04-07 @ 10:07:19
URL: http://edvardolivia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback