Luxuria

I min jakt på att begå dödssynder den här veckan, så föll valet på Luxuria denna regniga (förvånande) dag. En härlig onsdag i Götet. Luxuria står för vällust, otukt och okyskhet men eftersom jag är den jag är så blir det svårt att uppbringa mig själv till otukt och okyskhet så jag lägger min tolkning i vällusten istället.  För den kände jag både en och två gånger idag. Kanske till och med fler gånger.

Igår var jag så matt... Kasparov hade inte kunnat göra det bättre. Jag måste fått i mig nåt eller så tog helgen all energi, för jag var helt under isen. Det läste ni i förra inlägget. Jag bestämde mig för att inte ställa klockan igår och sova ut ordentligt även på natten, vilket inte var några problem alls. Jag kom upp lite efter åtta och segade mig till jobbet lite efter nio. Sen åkte jag vid halvfem så nu känner jag mig riktigt pigg igen.  

Tillbaks till dödssynden. Vällust. Hur definierar man den? Det kan vara ett sms mitt i ett möte från en übervacker förskollärarinna... det kan vara att få dra på sig en lila väst på träningen (som forward) och få kontra in mål på träning ihop med Oliw, Tjus, Jimmie och Moberg eller varför inte att få chicken wraps på Bryggeriet framför storbildstv:n med Chelsea – Arsenal med en Kilkenny i näven?!? Vällust kan ju vara så mycket! Till och med att sitta och vänta på att bli upphämtad på Danska vägen för att ta sig till träningen kan vara en höjdpunkt på dagen. I alla fall när man sitter men en ny spellista på ipoden som är helt gryyyyym! Att det dessutom är Viktor ”Kajan” Hägerström som hämtar upp gör ju det hela ännu bättre. Asså hans dialekt är ju sjukt lik Kajans... Sen är han inte så lite lik Kramer dessutom.

116777-18116777-17
Viktor till vänster och Hägerström till höger!

På tal om spellista... så här ser senaste ut: 

Petter Feat Timbuktu – Tidens Tempo
Robbie Williams – We’re the Pet Shop Boys (bäst just nu)
Pink – U & Ur HandChris Cornell – You Know My Name (bondlåten)
Dub Deluxe – Sex on Sax
David guetta vs The Egg – Love Don’t Walking Away
Aaron feat. Luvli – Dancin’
Petter – Storstadsidyll
Enur – Calabria
Chicane feat. Tom Jones Stoned in love
Timbuktu – Strö lite socker på mej
Toktok vs Soffy – Day of mine (ludicrous idiots)
Rolf Royce – Tosca 

Grymt flyt på jobbet med den listan i öronen!  

Problemas på blogg-siten nu. Är det regnet som ställer till det? Det går inte att logga in för tillfället, så jag skriver inlägg på en wordfil så jag kan lägga in när det funkar igen. Frustrerande faktiskt. Det här har blivit ett gift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback