Jobba, köra bil, träna, sova

Börjar se slutet på en riktigt lång dag. Steg upp i ottan motvilligt. Mycket motvilligt. Klockan ringde 06:20 men det tog några minuter att slita sig upp från sängen. Var via centralen på jobbet redan 07.15 och satt där till 18.30. Sen styrde Opeln mot Mölnlycke. Eller den där silvriga med ett zorromärke i en ring... som en ung dam kallade den igår.

Jag kom en kvart sent till träningen och kom rätt in i ett styrkepass. Vi körde lite sköna
övningar. Hann med en trekvart innan det var dax för innebandyträning i 90 minuter... fast utan klubbor halva tiden... Kul! Stafetter och annat roligt för att köra skiten ur oss. Tränarna hade lite för stora leenden hela tiden... 

Kom hem och fick avsluta lite jobb innan jag för en kvart sen (22.40) slängde i mig lite mat. Och nu stirrar jag in i väggen framför mig helt apatisk. Snart är det jobb igen! Asså... hur skall man kunna skriva om nåt kul när man ser jobbet, bilen, hallen hela tiden?!?  

Börjar tänka på vad man skall göra på nyår. Skickad ut ett mail till 6 – 7 polare om att jag har en gammal kollega som eventuellt kan ha en fest med lite blandat folk. Hennes kompisar och vårt gäng. Fick väl ett svar på mailen. Ja ok, fixa det själva då tänkte jag för mig själv. Vi får se vart det slutar. Funderar på att ta en restresa till Uddevalla och sätta mig på en parkbänk och strosa runt på stan och antasta/mucka med fulla tonåringar. Fast jag vet inte om jag har råd med bussbiljetten... får nog lifta upp. Eller gå. Jag hinner om jag går den 29:e. Eventuellt går jag söderut för värmens skull. Har hört att Onsalahalvön skall vara vacker så här års...  

Vi fick ledigt från träningen imorgon. Hyggligt tänkte jag, då kan jag ju köpa julklappar. Jag har ju inte börjat än. Som bonus så fick vi ett löppass på torsdag istället. Imorgon är det ner på stan efter jobbet. Tänker inte sitta längre än 17-tiden imorgon. Då är det julklappsinköp med två polare. Får nog gå till jobbet imorgon, det är ju minusgrader och vinterdäcken blev snodda redan förra hösten... Det blir inga i år heller... köldknäpparna varar ju bara två dar i den här stan. Då kan jag gå. Om det nu kommer någon alls mer än den idag då. Kanske skall investera i pontoner istället.  

Nä, nu får jag gå och lägga mig. Helt slut! Det blir nog en lång dag imorgon oxå!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback