Ira

Sista dagen på min dödssyndsjakts-vecka. Halvtufft att få ihop alla dödssynder, nästan lika jobbigt som att skriva dödssyndsjakts-vecka. Den största utmaningen har kommit då jag skall klara av Ira, dvs. Hat!

Hur gör man? Är det någon som vet? Jag är svårt för att känna hat. Har funderat ett tag på vad som verkligen kan få mig förbannad. Naturligtvis blir man förbannad på krig, rasism och orättvisor men så där arg så man kan slå till någon har jag aldrig upplevt. Lika bra det! Det är ju inget att eftersträva direkt. Jag är lite mer sån där smygarg i trafiken på folk som inte blinkar eller när jag slår ett riktigt dåligt golfslag. Men mycket värre än så blir det inte...

Jag släpper det där och skriver att idag är första gången jag ser solen på evigheter. Härligt. Jag tar det som ett tecken. Har haft min städdag idag, med tvätt, och städning i lägenheten. Plockat undan kläder och papper och annat som ligger framme. Alltid lika skönt att få det gjort. Hade ambitioner på att tvätta bilen idag oxå men då går jag av... Skall istället ge mig ut och köpa in lite käk till kvällens middag. Får ju besök så det vill till att hitta nåt bra. Lite storhandling och en soft hemmakväll... låter ju som en rätt skön lördag faktiskt.

Måste komma ihåg att gå ner och titta på svågerns brorsa nån kväll. Han lirar på Incontro, hotell Gothia. Pianobaren i bottenvåningen. Han, Jim Jidhed, och C-M lirar på pianot och det är grymt skön stämning där. C-M var kapellmästare hos Oldsberg förra året... rutinerad barpianist kan man lugnt säga. Kan rekommenderas!

Nu är det juluppehåll för innebandyn. En lång månad till nästa match. Känns lite konstigt men samtidigt skönt med lite uppehåll. Vi tränar som vanligt nästa vecka ändå.

Jag är lite pirrig idag... en date är ju en date...







Kommentarer
Postat av: Baron Rogers Gata

Om du skall till hotelet så kan du väl be Jim om ursäkt från mig. Säg att den lille tjocke killen (från i fredags) bara ville höra hans hit "Kommer du ihåg mig". Var inte menningen att tjata.

2006-12-18 @ 11:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback