Femme Fatale

Har försökt logga på bloggen i en timme och surfat runt lite under tiden... sitter och försöker bli trött efter att ha varit halvseg och sen gått över gränsen och blivit övertrött. Kom från jobbet vid 18.30-tiden och siktade in mig på tvättstugan direkt. Slängde i en tvätt och sjönk ner i badet och började drömma mig bort till Clusone och Milano i Italien igen. Sen vaknade jag upp i ett härligt december-Göteborg och ringde Svanis och fixade middagssällskap. Ner i tvättstugan igen och slängde in ny tvätt och började laga mat. Svanis dök upp lagom till köttet hade tinats så han angrep det bäst han kunde. Vi konstaterade surt att en gammal klasskompis hade fått påökt hemma... Svanis sa: -"Du, vi ligger lite efter..." Jag kunde inte annat än hålla med... samtidigt som jag är rätt glad att jag inte sitter i ett radhus med V70, och planerar hur vi skall hinna med båda svärföräldrarna OCH kalle anka på julafton. Fast det är klart... snart är jag ju Depp-gammal... då är det tamejfan kört (överallt utan på Depp)! Då köper jag gemensam overall och bokar semestern:

Jag har prövat nästan allt som finns att välja på:
Campa, hyra båtar, paddla, cykla eller gå
Jag har semestrat på dom allra konstigaste sätt
Och äntligen jag funnit hur man ska semestra rätt

Man ska ha husvagn - så är semestern redan klar
Man ska ha husvagn - det har jag sett att alla har
Man ska ha husvagn - och stuva in familjen i
Man ska ha husvagn - för då blir man fri.

I många år så var vi inte särdeles beresta
Vi hade vart i Askersund och pressbyrån i Gnesta
Men så en dag sa jag till frugan, vänligt men bestämt:
Vi skaffar oss ett hus som går på hjul och därmed jämt

Man ska ha husvagn - med kylskåp, TV, dusch och spis
Man ska ha husvagn - det blir som hemma på nåt vis
Man ska ha husvagn - och den ska vara stor och bré
Man ska ha husvagn - tänk vad man får se:

Fem minuter Falsterbo och 5 minuter Koster
Fem minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster
Fem minuter Örebro och 5 minuter fjäll
Fem minuters rast på ett europavägsmotell...

Man ska ha husvagn - så blir semestern ingen flopp
Man ska ha husvagn - och göra lagom många stopp
Man ska ha husvagn - och köra runt och stanna té
Man ska ha husvagn - tänk vad man får se:

Fem minuter Stockholm stad och 5 minuter skärgård
Fem minuter sol och bad och 5 minuter herrgård
Fem minuter Grums och Trosa, Tjörn och Härnösand
Fem minuter till så kan man hela Sveriges land...

Man ska ha husvagn - då har man med sig rubbet jämt
Man ska ha husvagn - då händer inget obestämt
Man ska ha husvagn - så att man vet hur allt ska bli
Man ska ha husvagn - för då blir man fri

Man ska ha husvagn - varthän man än sin resa ställt
Man ska ha husvagn - så slipper man att resa tält
Man ska ha husvagn - så att man vet hur allt ska bli
Man ska ha husvagn - för då är man trygg och låst och fri

Det där med ålder är ju en rätt intressant sak. Jag förnekar fortfarande i mitt eget huvud att jag faktiskt är över trettio. Jag ser mig som lika naiv, lättpåverkad och märkesfixerad som vilken 20-åring som helst. Lite bättre betalt bara... Det är väl bara det att i vissa fall så inser jag hur jävla gammal jag är (i jämförelse med t. ex. mina lagkompisar) När man pratar med en tjej på krogen och hon är 21 och ute med sina lillasystrar, så börjar varningsklockorna ringa. Det hände senast på Teneriffa när jag var där för ett år sen lite drygt. Tänk er själva in i den här situationen: Jag frågade vad hon gjorde och hon svarade att hon pluggade på gymnasiet och så frågade hon lite försiktigt -"Jobbar du?" ehh... jovisst, sen 8 år tillbaks. Sen dog den konversationen. Nu var det inte riktigt så det hände men bra nära... Komiskt faktiskt.  Asså, jag har inga problem med åldersskillnader på 8 år... bara de inte är åt fel håll. Då är det ju Depp all over again! Men 21 är liiite ungt va? Vet man ens vad man vill jobba med då? Eller väljer man om man skall gå särkild eller allmän matte? Jag kan bara konstatera en sak... och det är att ålderskillnader blir mindre betydelsefulla ju äldre man blir. När jag var 19 var 22-åringar dinosaurier. Kan ju bara tänka mig vad våra tonåringar i laget tänker om mig... Skall han inte ge upp snart
gubben. Han lär ju inte bli bättre... Fy fan va tragiskt...

Jag vill inte veta!

Jag har funderat och funderat på hur gammal en tjej skulle kunna vara som jag skulle kunna bli intresserad av. Det är ju lite intressant är det inte? Ganska löjlig tanke egentligen men någonstans är det just såna tankar som dyker upp i huvudet efter x antal singelår. Förr kunde jag inte tänka mig att träffa någon som var yngre än mig själv. Jag har reviderat den tanken ett antal gånger det senaste årtiondet. Den ultimata åldern har legat kvar på tjejerna, det är bara min ålder som rör sig.

skit samma, snart är det jul. Känns lite märkligt va? Det är ändå andra advent och regnet står som spön i backen. Tittade ut från kontoret på kruthusgatan över banvallen vid centralen idag och fick titta en gång till för att verkligen vara säker på att det faktiskt var jämnmörkt ute vid 9:30-tiden. Har vi tur så är det uppehåll nån halvtimme på julafton. Varför bor man kvar i det här landet? Tanken på julklappar har inte ens dykt upp. Den här veckan har gått hysteriskt fort. Jobbat, tränat, tvättat och diskat hittills. Helt ärligt så har jag inte hunnit något annat. Jobba över och träna tidigt är en svår kombination men det gick tydligen alldeles utmärkt. Negativt är att jag inte haft ett liv den här veckan, positivt är att jag har nästan en dag till att ta ut i ledighet om jag hinner... Imorgon är det sovmorgon som tur är innan vi samlas i Mölnlycke 10.30 för att sätta oss i bussen till Karlstad. Sjöstad skall få besök av vintermästarna. Vi får bara inte förlora... Dels så är det 35 mil hem att sitta och fundera på, och dels så sågade jag dem rejält senast. Jag sticker ut hakan och säger att matchen slutar 5 - 8 i vår favör. Tror att målskyttet lossnar imorgon igen. Rejält revanschsugen efter plattmatchen senast.

Imorgon är det dessutom julfest hos sjukgymnasten med 17 andra grabbar (Janne och mig själv inte inräknade då) Kan bli livat. Och eftersom jag anländer riktigt sent (matchen mot Sjöstad börjar inte förrän 16.00) så lär jag komma in någonstans mitt i kaoset efter formel 1-spelets ofrånkomliga efterföljd. Ni som nån gång har spelat det vet vad jag pratar om. Ni som inte vet kan ju själva tänka er: Två tärningar, 19 pjäser. Drick om du slår en dubbel, drick om du blir instängd (på en trefilig bana med 19 spelare!?) Japp, det kommer att bli svårt att hälsa på grabbarna när jag trillar in vid 23-tiden förhoppningsvis. Hoppas de sparar lite julmat till mig.

Fick nya numret av GQ igår och bläddrade igenom lite snabbt. Måste erkänna att jag är barnsligt förtjust att läsa om bilar, klockor, kläder och vackra tjejer. Kan väl bara konstatera att den fulaste bruden i den tidningen slår den vackraste i SIF:s medlemstidning med hästlängder. Vi snackar varvning... 2 varv minst.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Husvagn!! Va kul att du skaffar det! Får jag o Vilma hänga med den vecka när du ska till Ullared?
Hang in there, you lucky bastard! :-)

2006-12-09 @ 15:49:11
Postat av: Skomars

Nice site, Keep it up


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback