Dan före dan före dan före dopparedagen

 Det är helt sjukt att konstatera att det är den 20 december idag. Vad hände med hösten? det känns som vi tog vårt första löpsteg för två år sen. Nu är det iofs nästan nio månader sen som säsongen drog igång men ändå... Seg träning idag som jag nog borde avstått. Det är svårt att möta ibk i träningsmatch när man är superladdad och i sin bästa form. Ännu svårare när man är seg i kolan som en mindre väl utvecklad geckoödla efter att ha varit uppe sen 06.20 med dålig sömn i bagaget och en lååång dag på jobbet. Jag orkade inte ens bli sur när målen trillade in ungefär lika ofta som det är reklam på femman under en helt vanlig tv-kväll. Lite ojämnt...

Jag släpade mig hemåt längs Danska vägen med träningstrunken på ryggen och klubborna runt halsen och hade faktiskt funderingar på att testa om de flöt på mölndalsån eller vad den nu heter som går bort längs ica focus från Rondo. Jag hittade bara inte en tillräckligt tung sten att stoppa i fodralet så jag lät bli. Istället så lyckades jag med nöd och näppe släpa upp allt i lägenheten och laga lite mat samtidigt som jag avverkade några samtal och diskade lite. Det gäller att ha lite simultankapacitet om man skall hinna med allt. Så nu sitter jag och slår in julklappar med fötterna samtidigt som jag städar med vänstern och jobbar med Sommarskolan med högern.

Det sköna är att jag skall upp i ottan imorgon igen. Skall plocka upp Andblad på Bekö bil kl. 07.00. Han ringde när jag var på bra humör och kunde inte säga nej... Bara jag hinner lämpa av honom på Skatås innan mitt möte börjar 08:30 på kontoret. Vi får hoppas på det... så kan jag plocka upp en ny antenn till bilen oxå. Den blev snodd när jag ställde bilen där över en natt.

Men imorgon är jag fan inte längre på jobbet än 16.... hoppas jag.

Svårt att slå in med fötterna... speciellt som jag har kramp i baksidan låren från i måndags.


Kommentarer
Postat av: Arileah

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback