Christmas day

Julafton är avklarad. Jag var proppmätt hela dagen som sig bör. Var hos syrran i år och det var riktigt trevligt förutom att det var jag som fick skämma ut mig i tomtemask och nån röd dräkt som kan liknas vid ett lucialinne... Allt för att 11 vuxna skulle få hälsa på tomten. Att sen Elliot såg igenom skägget att det var jag efter två sekunder gjorde det ju inte bättre... (Elliot går i andra klass...). Oliver såg bara glad ut, men så är han inte ens två heller... Syrran hade skolat in honom med tomtemasken dan innan... ha ha.... vilken syn!

Jag började annars julafton på ett för mig ganska ovanligt sätt... jag hade nämligen inte handlat klart alla julklappar. Efter att ha tagit en lång sovmorgon så lämnade jag tjejen hemma hos sig och styrde bilen mot stan. Lite efter ett parkerade jag på Grönsakstorget (i ett par sprillans nya finskor). Jag hoppades på att apple center var öppet men hela Kungsgatan var lika stängd som Fermentas hk. Inte många själar som var på stan vid den här tiden. Jag fick styra om stegen (i mina nya skor) bort mot Nordstaden och Arkaden/NK. Jag gick först in en vända på NK och frågade efter en parfym, som naturligtvis var slut. Jag fortsatte lyckan på Kicks på andra våningen i Arkaden och där var det oxå slut. Fick ta till nödlösningen, dvs presentkort. 20 minuter innan stängningsdax så var så äntligen sista klappen på plats och jag började gå tillbaks till bilen (i mina nya skor). Nya målet var Ica Focus, där jag hade lovat att handla in bröd och rostbiff. Inga problem där och jag åkte hem och ställde bilen. Hade tänkt att gå ner till syrran men nu började det kännas i hälarna av de nya skorna. Jag gjorde ändå ett tappert försök med alla klappar i en kasse att traska från mig upp till Johanneberg. Vid Prästgården, ca: 10 minuter bort från mig till fots gav jag upp. Jag ringde en taxi och satt och svor över mina nya skor.

Idag är det juldag och det stora huvudbryt är vart vi skall gå ut, när skall vi gå ut och vad gör vi innan. 7 - 8 personer som ringer till varandra och frågar vad händer typ... ni vet hur det är. Tror det ordnar sig idag oxå.

Frågade chans idag... och fick ja. Känner mig stolt att jag vågade fråga helt själv och inte bad en kompis att fråga för mig...

Sitter och mumsar på cashewnötter. Det är löjligt gott!

Frågade hur många procent jag hade oxå... men det fattade hon inte... hon är väl för ung för den frågan...

Idag är det middag hos päronen. Revben tror jag det blir minsann. Risken att jag blir proppmätt idag igen ser jag som ganska överhängande! Fick i uppgift att handla lite mat och mamsen som hon saknade. Focus är ju en riktig lifesaver...

Har börjat få en massa spam-kommentarer med länkar till Italienska porrsidor. ...För jag antar att det inte är mina italienska vänner som skickar sådana länkar till mig... störande. Hatar spam! det är väl bara att ignorera antar jag...

Kommentarer
Postat av: Koppen

Hmmmm. Är det från dig jag får spam? God Jul kompis.

2006-12-26 @ 10:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback